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Gesichtern auf die Markenwahrnehmung Die Zielgruppen Dozierende und Studierende der Marken-/Werbepsychologie, Konsumenten- und … Wirtschaftspsychologie Praktiker im Bereich Markenführung, Marketing-Management, Markenstrategie und Werbung Die Autorin Anne Lange … promovierte am Institut für experimentelle Wirtschaftspsychologie an der Leuphana Universität Lüneburg in den Bereichen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013455543
This timely book makes a forceful argument that the analyses from behavioral economists are incomplete, the policies advocated by libertarian paternalists are misguided and unethical, and both actually reinforce the cognitive biases and dysfunctions that motivate 'nudges' in the first place. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106389
Pathology of the Capitalist Spirit is about capital and about the economic system that bears its name. In this book, Levine argues that our pursuit of ever-more wealth in the form of capital expresses our dissatisfaction with the world we live in, with what we have and what we don't have....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106406
Customer Insights, Hypothesen und Markt-Wirkungsmodelle -- Customer Insights, Hypothesen und Markt-Wirkungsmodelle -- Die Erforschung von Customer Insights -- Der Mehrwert tiefenpsychologischer Insights am Beispiel von Smartphones und Kosmetikmarken -- Customer Insights aus der Perspektive einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424980
This book presents an unorthodox identity economics that approaches social identity through a non-classical psychology. Garai applies the modern physics concept of wave-particle duality to economic psychology, finding a corresponding duality in object-oriented activity and historically generated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397266
Economics has paid little attention to the psychology of economic behaviour, leading to somewhat simplistic assumptions about human nature. The psychological aspects have typically been reduced to standard utility theory, based on a narrow conception of rationality and self-interest...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054091
This book features the main papers of Günter Schmölders (1903-1991), a pioneer in economic psychology, for the first time in English. Schmölders' research on 'fiscal psychology' is of particular and lasting interest, impacting greatly on continental economics
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054231
der Hochschule Ludwigshafen Marketing und Wirtschaftspsychologie. Er ist zudem geschäftsführender Direktor des …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019657
Was macht Marken stark? Diese Frage ist für die Markenführung zentral. Um sie beantworten zu können, muss geklärt werden, was eine Marke überhaupt ist und wie Marken wirken. Im Rahmen der Consumer-Neuroscience-Forschung haben Markenwahl-Experimente mit funktioneller Magnetresonanztomografie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020098
Einleitung und Zielsetzung -- Zentrale Erkenntnisse der Verhaltensökonomik -- Staatsfinanzierung und Verhaltensökonomik -- Staatsausgaben und Verhaltensökonomik: Psychologie der öffentlichen Ausgabentätigkeit -- Markteingriffe und Verhaltensökonomik: Psychologie der Rechtfertigung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020190