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In this open access publication, the social cohesion of urban neighborhoods and their residents is examined, which is often viewed as vulnerable since increased mobility, individualization, wider socio-economic and demographic changes have fundamentally altered the basis for everyday social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012696969
Erster Teil -- Zum Begriff der Kreativen Industrien -- Zur Theorie der Kreativen Industrien -- Kreative Industrien im Internationalen Überblick -- Zweiter Teil -- Von der Theorie zur Empirie -- Kreative Industrien Berlins im Überblick -- Kreative Industrien Berlins im Detail -- Exkurs:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015681
1 -- The Notion of Creative Industries -- On the Theory of Creative Industries -- An International Overview on the Creative Industries -- 2 -- From Theory to Empirics -- The Berlin Creative Industries at a Glance -- The Creative Industries in Detail -- Excursus: Differences among Research...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521345
This book covers relevant topics of social media in the area of research institutes. Daniel Hurrle and Julia Postatny follow the research question of how social media can empower the communication of such institutes by using the example of the Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819098
This book brings together the research fields of start-up ecosystems and diaspora entrepreneurship. The author interprets the results of semi-structured interviews with four diaspora entrepreneurs and four experts in Berlin, as well as observations from field studies and the analysis of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396186
Einführung -- Interaktive Großbildschirme im öffentlichen Raum -- Experimenteller Prototyp -- Modellentwurf: Faktoren intrinsischer Motivation -- Empirische Analyse intrinsisch motivierender Gestaltungselemente -- Fazit.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014862
In order to measure the dynamics of flow-performance relationships for a multi-domicile sample, Simon Weiler applies existing flow-performance research methods to a broad set of European equity (UCITS) funds and proves that major findings (performance-chasing behaviour and a convex...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819093
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
Dieses Buch unterstützt mittelständische Unternehmer und Führungskräfte dabei, den Prozess der Unternehmensintegration nach Unternehmenszukäufen erfolgreich zu meistern und beliebte Fallstricke zu vermeiden. Denn mit dem Abschluss des Kaufvertrags beginnt erst die eigentliche Arbeit....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519823
Rechtliche und technische Grundlagen des Handels mit gebrauchter Software -- Ökonomische Analyse des Urheberrechts bei Software und des Erschöpfungsprinzips -- Das EuGH-Urteil vom 3.7.2012 zum Handel mit Gebrauchtsoftware.
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