Showing 1 - 10 of 824
Der Wandel zu Lifestyle und Nachhaltigkeit -- Leben auf der Suche nach Sinn und Spiritualität -- Die Zielgruppe für Ihr Unternehmen -- Umweltmanagementsystem: Auch Lieferanten müssen mitziehen -- Marketing für Lohas -- So finden Sie Ihre Nische -- Zukunftsperspektive 2020.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517235
This book focuses on sustainability in fashion retail, which is fast becoming the pivot point of future fashion retail strategies. Chapters in the book provide theoretical and practical insight on how going green may positively influence the strategy of fashion retailers and marketers, who have...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396179
Schwerpunkten Marketing, Konsumentenverhalten und Konsumentenpsychologie Fach- und Führungskräfte aus Marketing und Vertrieb Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020725
Die Zielgruppe LOHAS: Konsumverhalten und Werte-Set -- Marketing-Zielgruppendifferenzierung -- LOHAS-Studienübersicht -- Mediennutzung -- Zukunft der Zielgruppe LOHAS -- Strategische Bedeutung und Marktpotential -- LOHAS-Marktbearbeitung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018172
Isabel Maria Staufer untersucht, inwiefern sowohl die Markenliebe als auch die ökologische Werthaltung eines Konsumenten als Steuerungsinstrumente innerhalb eines Kaufentscheidungsprozesses bei Produktinnovationen fungieren können. Auf Grundlage einer verhaltenstheoretischen Untersuchung, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402171
The rising role of intra- and intergenerational transfers (e.g. basic income, child benefit and public pensions) characterises modern economies, yet most models depicting these transfers are too sophisticated for a wider but mathematically trained audience. This book presents simple models to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397601
This volume analyzes intergenerational solidarity from diverse interdisciplinary angles within the social sciences. It provides analytical tools to advance research and documents how societies are adjusting to major changes that affect the core of the social fabric
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053792
This book provides insight into the implementation of Life Cycle approaches along the entire business value chain, supporting environmental, social and economic sustainability related to the development of industrial technologies, products, services and policies; and the development and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012693737
Das vorliegende Buch analysiert den öffentlichen Beschaffungsprozess und untersucht, weshalb die öffentlichen Einkäufer auf Nachhaltigkeitskriterien oftmals keine Rücksicht nehmen. Florian Hepperle erforscht, welche Hemmnisse einem Mehr an Nachhaltigkeit in der öffentlichen Beschaffung im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020201
Green Marketing. Dieser Ansatz geht auf das steigende Umweltbewusstsein der Kunden ein und hilft so Unternehmen, die eigene …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401449