Showing 1 - 10 of 363
Multidimensional approaches have increasingly been used to understand poverty, but have yet to be fully operationalized. This methodical and important book uses factor analysis and structural equations modelling to develop a multidimensional framework that integrates capability and social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521139
Die westliche Vorstellung von Management ist in eine Sackgasse geraten. Manager tun sich immer schwerer damit, globale Zusammenhänge wirklich zu erfassen. Unter unvermeidlicher Unsicherheit entscheiden sie oft eindimensional – und bleiben trotz immenser Anstrengungen wirkungslos. Werner...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015134
The HIV/AIDS pandemic striking South Africa is of historic proportions. More people are living with AIDS in South Africa than in any other country in the world. Just in the past decade, the life expectancy in South Africa has dropped from 67 to 43 years. The social and economic impact of this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054117
und Motivation -- Bewertung von riskanten Kapitalansprüchen gegen Unternehmen -- Modellentwicklung -- Bewertung bei unvollständiger Information -- Optimale Kapitalstruktur bei Informationsunsicherheit -- Schlußbemerkungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516800
Zur Relevanz des Aufbaus einer Marke Fußballprofi -- Begriffsdefinitionen und theoretische Grundlagen zur Marke Fußballer -- Konzeptualisierung eines Untersuchungsmodells zur Erklärung der Einstellungsbildung zum Fußballspieler -- Empirische Studie zur Überprüfung des Modells zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014564
Management control is one of the key management functions, but has been rarely addressed in academic research. Amongst other reasons, this disinterest might be rooted in the typically negative connotation of the term 'control'. Academics rather prefer topics like strategy development, planning...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521276
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521279
Zielsetzung und Aufbau der Arbeit -- Untersuchungsgegenstand -- Methodische Grundlagen -- Untersuchungsdesign -- Der Erklärungsgehalt von Reputation und Markenstärke bei Unternehmensmarken -- Der Transfer zwischen Reputation und Markenstärke bei Produktmarken -- Zusammenfassung und Implikationen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014857
Kontext und begriffliche Grundlagen -- Untersuchungsgegenstand Secondary Buyout -- Theoretische Grundlagen und Literaturüberblick -- Expertenstudie -- Hypothesenbildung -- Untersuchungskonzeption -- Datenerhebung, Analyse und Interpretation -- Schlussbetrachtung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425166
Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success -- 1 Introduction -- 2 Theoretical Foundation and Literature Review -- Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship -- 3 Structural Equation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015237