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This book focuses on how companies are innovating with regard to the Bottom-of-the-Pyramid (BOP) − the lowest socio-economic segment, and the organizational conditions they need to be successful. The authors use several examples of disruptive innovations for this market, particularly in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402095
Eva Maria Baumann führt die Forschungen zur Früherkennung disruptiver Innovationen weiter und verbindet dabei die Phänomene Disruption und Konvergenz. Im Rahmen einer erweiterten Replikation untersucht sie zwei bestehende Modelle zur Früherkennung disruptiver Innovationen im Umfeld...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018665
welche Stakeholder CSR-Investitionen adressiert werden. Eine kritische Rolle spielen dabei von Stakeholdern kontrollierte … Familienunternehmen CSR als Investition in Ressourcen und Dynamic Capabilities Adressierung von CSR an Stakeholder in Abhängigkeit von der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021207
Clemens Mast analysiert den Zusammenhang zwischen der Größe von Unternehmen und dem Erfolg einer Geschäftsmodellinnovation, dem neuen Innovationstypus, der eigenständig und komplementär zu Produkt-, Prozess- und Dienstleistungsinnovation wirkt. Basierend auf empirischen Studien verdeutlicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019593
Theorie und Praxis der Abschlussprüfung -- Genese von Skalierungskriterien -- Verhältnismäßiges Prüfungsvorgehen auf Basis des risikoorientierten Ansatzes -- Anforderungen an die skalierte Prüfung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020727
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520801
The crisis of the so-called Golden Age regime has been paralleled since the late 1960s by an increasing importance of market exchanges as opposed to vertically integrated manufacturing activity, leading to major changes in the size structure of firms. These changes have generally taken the form...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054387
? And, if our products fail to appeal to customers, how can we achieve a major turn-around with regard to product …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395951
This comprehensive book responds to the growing demand to study entrepreneurship as a key driver of innovation and competitive advantage. Challenging the existing idea that technological entrepreneurship exists predominantly in SMEs and as a result of market demands, the author argues that a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396591
This book presents a collection of interrelated research advances in the field of technological entrepreneurship from the perspective of competition in emerging markets. Featuring contributions by scholars from different fields of interest, it provides a mix of theoretical developments, insights...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396717