Showing 1 - 10 of 280
Blockchain technology may have first emerged with bitcoin but its significance extends far beyond the financial sector: it is ushering in a whole new techno-economic paradigm. This book provides the first critical, in-depth examination of blockchain’s transformative impact on the creative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396006
This book is devoted to the dynamic development of retailing. The focus is on various strategy concepts adopted by retailing companies and their implementation in practice. This is not a traditional textbook or collection of case studies; it aims to demonstrate the complex and manifold questions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396187
Using various research methodologies, such as reviews, case studies, analytical modeling and empirical studies, this book investigates luxury fashion retail management and provides relevant insights, which are beneficial to both industrialists and academics. Readers gain an understanding of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396283
Joachim Zentes/Dirk Morschett/Hanna Schramm-Klein Strategic Retail Management Text and International Cases This is not a traditional textbook or collection of case studies, but is intended to demonstrate the complex and manifold questions of retail management in the form of 18 lessons that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015678
Die Autoren ordnen den Handel in das Wirtschaftssystem ein, analysieren die zahlreichen Erscheinungsformen von Handelsbetrieben und untersuchen das strategische und das operative Handelsmanagement sowie das Handelscontrolling. An wissenschaftlichen Ansätzen zeigen sie auf, wie man zu neuen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019420
Der stationäre Handel im digitalen Zeitalter -- Herausforderungen des stationären Handels -- Neuerfindung des stationären Handels -- Digitale Innenstadt und Shoppingcenter der Zukunft -- Risk-Benefit im Handel der Zukunft.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019575
Vorwort: CSR und Handel -- Wirtschaftliche Bedeutung des Handels -- Der Einfluss des Handels auf die Gesellschaft -- Die gesellschaftliche Verantwortung des Handels -- Strategische Anforderungen für eine erfolgreiche CSR-Strategie im Handel -- Chancen und Risiken im Einzelhandel bei der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019803
Markenführung von Einzelhandelsunternehmen -- Markenportfoliomanagement als strategischer Handlungsansatz der Unternehmensführung -- Aufbau und Führung von handelsseitigen Markenportfolios -- Implikationen für die Anwendung des handelsseitigen Markenportfoliomanagements. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019952
Der Handel als Erkenntnisobjekt der Wissenschaft -- Ist der Ausbeutungsverdacht im Handel heute noch existent? -- Entwicklungslinien und Zukunft der Distributions- und Handelswissenschaft -- Die Kundenperspektive -- Kundenbindung im Einzelhandel -- Kundenbindung im Bekleidungshandel —...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516706
Strategische Herausforderungen und Perspektiven für das Retail Business -- Customer Insights -- Marketingstrategische Perspektiven -- Social Media, Cross Channel und Multi Device Management -- Innovative Geschäftskonzepte und erfolgreiche Strategien.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014281651