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During the 48th AIEST Congress in Marrakech (Morocco) our organisation made an extensive study of destination marketing, its possibilities and its limitations. The many members who attended were unanimous in the opinion that complementary and cooperative marketing need considerable development...
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International integration in tourrism is increasing at a steady pace. This has meant a corresponding growth in the number of problems facing the community of nations. At the dawn of a new millennium the intergovernmental tourism policy agenda now includes such thorny questions as the dismantling...
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Unavoidable politicisation of tourism Conservatives usually regret the fact that more and more areas of our daily lives are subject to political interference. It would be easy to share their concern in the field of tourism, which is one of the few remaining activities in modern society in which...
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Mettre en place une politique du tourisme: un impératif Certains esprits conservateurs déplorent l'élargissement du champ des politiques publiques, qui couvrent de plus en plus de domaines de notre vie. Ce regret pourrait particulièrement s'appliquer au tourisme, qui passe pour être, dans...
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Unvermeidliche Politisierung des Tourismus Konservative bedauern, dass immer mehr Lebensbereiche Gegenstand der Politik werden. Dieses Bedauern könnte besonders für den Tourismus geltend gemacht werden. Er gilt als einer der letzten Bereiche, wo Freiheit in unserer Gesellschaft individuell...
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Co‐operation is necessary for the economic survival of destinations with a fragmented offer under conditions of global competition. Customer orientation forces the SME's to co‐operate for the development and the commercialisation of tourism services.
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Unter dem Vorsitz von Prof. Dr. Walter Ender aus Oesterreich diskutierten ber 30 Kolleginnen und Kollegen aus sechs Ländern ber die touristische Wettbewerbsfähigkeit von Fernzielen. Dabei kam die Arbeitsgruppe zu folgenden Einsichten:
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Tourism accommodation is an affair for the real estate business. As a concept, tourism accommodation can only be defined and understood in terms of demand. When a tourist requires overnight accommodation, this product constitutes tourism accommodation. Looked at in this way a home for the aged,...
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1. L'hébergement touristique est un genre d'affaires pour la branche immobilière. Sur le plan conceptuel, on ne peut, dans le cadre du tourisme, définir et recenser l'hébergement qu'en passant par la demande. Lorsqu'un touriste utilise un hébergement et y passe la nuit, il s'agit d'un...
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Die touristische Beherbergung ist für die Immobilienbranche ein Geschäft. Begrifflich kann im Tourismus Beherbergung nur über die Nachfrage definiert und erfasst werden. Wenn ein Tourist eine Beherbergung benützt und übernachtet, handelt es sich um eine touristische Beherbergung. So...
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