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"Die Suche nach besonders erfolgreichen, exzellenten Unternehmen, vor allem auch die Frage nach den Ursachen ihres herausragenden Erfolges, fasziniert Wissenschaftler und Praktiker seit jeher gleichermaßen" (Meffert 2000, S.24). Dies gilt in besonderem Maße auch für den Teilbereich der...
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Increasing competition in all kinds of markets makes it necessary for companies to fightfor the customers’ favour. The product or service itself becomes less decisive in thepurchase decision; it is rather the emotional aspects and associations the customerhas with the product that determines...
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LetsWorklt.de is a German B2C platform for different kinds of service and handcraft orders. Based on the concept of reverse auctions, demanders compose descriptions of the required services to place orders on the platform. The supplier bidding lowest at the end of the auction obtains the right...
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The entrepreneur can be viewed as the source that implements his entrepreneurial capabilities to recognise, pursue and successfully exploit viable business opportunities. However, it is at the beginning of the entrepreneurial process that the pre-nascent entrepreneur is confronted with various...
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Seit März 2000 lässt sich an den Technologiemärkten weltweit eine außergewöhnliche Börsenbaisse beobachten. Diese Bereinigungskrise - hervorgerufen durch Überinvestitionen in die neue Schlüsseltechnologie Internet/E-Business - führt jedoch nicht allein an den Aktienmärkten für die...
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Der Stellenwert von Risikokapital (Venture Capital) zur Finanzierung des Wachstums junger Unternehmen hat in den letzten Jahren enorm zugenommen. Triebfeder dieser Entwicklung waren die zahlreichen Unternehmensgründungen auf Basis elektronischer Geschäftskonzepte im Internet (E-Business)...
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Der Markterfolg von Telekommunikationssystemen (Mobilfunk, Internet oder Online-Dienst) wird nicht allein durch deren Verkauf, sondern auch durch deren intensive Nutzung bzw. Verwendung bestimmt. Vor dem Hintergrund dieses zweidimensionalen Vermarktungsproblems analysiert der Beitrag bestehende...
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The role of electronic marketplaces is to act as an intermediary between supply and demand (Schmid 1993). Using a simplified classification, it is possible to distinguish between two general types of marketplaces on the World Wide Web...
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Success in innovation management of telecommunication products depends not only on sales, but also, and primarily so, on actual call times by subscribers (e.g. on their mobile phones). It is not only the purchase price that plays a major role for this type of service, but also call and rental...
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On the WorldWideWeb (WWW), an increasing number of new trading forms for brokerage of business transactions are emerging. Almost inevitably, central contact points on the WWW are being formed, so-called virtual marketplaces....
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