Showing 1 - 10 of 1,090
In 2010, the first economic adjustment program began offering a blueprint for economic recovery and a feasible way for Greece to emerge from the crisis. The authors show that Greece neither overcame its structural weaknesses nor developed export industries as a driver of growth in the course of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011498219
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001480907
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001388917
Ausgelöst durch das Zusammentreffen niedriger Zinsen in reichen Ländern und einem hohen Finanzierungsbedarf für Infrastruktur in vielen ärmeren Ländern befindet sich die Verschuldung der Länder des Globalen Südens seit Jahren auf einem dramatisch hohen Niveau. Hohe Schuldendienstzahlungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012155264
The Euro area has a unique monetary authority that governs money creation, but several individual-countries’ sovereign debts that differ in terms of safety. We analyse: i) the interactions between the financial and real sector in such an environment; ii) the role of government bonds as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012507194
In the wake of the Global Financial Crisis, a significant research effort has been made to better understand the links between household debt levels, financial stability risks, and the ongoing implications of the ‘debt overhang’ for economic growth. However, accurately measuring the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012507225
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002887079
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002653625
Die Diskussion um eine nachhaltige Entwicklung stellt auch die Verantwortlichen im Verkehrssektor vor die Aufgabe, Nachhaltigkeitsaspekte, insbesondere den Beitrag des Verkehrs zum Ausstoß von Klimagasen, bei ihren Entscheidungen zu berücksichtigen. Die Spezifik des Verkehrssektors besteht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377920
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008696296