Showing 1 - 10 of 128
Demographisch gegliederte Nachfragesysteme modellieren Unterschiede im Verbrauch verschiedener Verbrauchergruppen bzw. Haushaltstypen. In der vorliegenden Arbeit wird untersucht, welche Nachfragesysteme einerseits die Restriktionen der neoklassischen Nachfragetheorie erfüllen und andererseits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402103
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001584168
Die Eigenschaften moderner Konsumgüter sind für die Konsumenten oft schwer einzuschätzen. Die Folgen sind Qualitätsunsicherheit und fehlerhafte Bewertungen der von den Produkten ausgehenden Gefahren. Informationsprobleme können ein "Marktversagen" begründen. -- Von den Autoren ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402014
This paper provides a comparative analysis of statistical methods to evaluate the consumer perception about the quality of Services of General Interest. The evaluation of the service quality perceived by users is usually based on Customer Satisfaction Survey data and an ex-post evaluation is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003715378
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003545781
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009378642
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012597081
We created a unique data set based on social media data by collecting and geo-localising all the tweets of 54 thousand Swedish citizens from January 2019 to June 2019. This allows us to construct an attractive individual-level measure of preferences for pro-environmental behavior. We demonstrate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014419234