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This paper uses variation in the timing of the Mexican antipoverty program's introduction across municipalities to identify its impact on the share of votes for the local incumbent party. Evidence is found that voters reward the mayor's party for the central benefit to their constituencies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011289331
Eine neue Studie des ifo Instituts zeigt, dass Bundestagsabgeordnete von CDU/CSU, die in sicheren Wahlkreisen gewählt wurden, mit einer deutlich höheren Wahrscheinlichkeit gegen die Ehe für alle gestimmt haben als Abgeordnete aus umkämpften Wahlkreisen. Eine Erhöhung des Stimmenvorsprungs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018030
Eine neue Studie des ifo Instituts untersucht anhand einer Reform im österreichischen Burgenland die Folgen von verlängerten Öffnungszeiten von Wahllokalen auf die Wahlbeteiligung und Stimmenanteile von Parteien. Die Ergebnisse zeigen, dass sich durch eine Verlängerung der Öffnungszeiten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011885904
Zahlreiche Studien haben gezeigt, dass Wähler ihre Zustimmung oder Ablehnung zur amtierenden Regierung entscheidend davon abhängig machen, wie sie deren Leistung in Bezug auf die Arbeitsmarktsituation einschätzen. Regierungen haben aus diesem Grund einen Anreiz, Arbeitslosigkeit insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693388
In dem Wissen, dass viele Bürger Diätenerhöhungen kritisch sehen, liegt es nahe, dass Abgeordnete ihre Diäten besser direkt nach Wahlen erhöhen als unmittelbar vor den Wahlen. In einer neuen Studie des ifo Instituts wurde anhand von Daten für 15 deutsche Bundesländer im Zeitraum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011795694
We study both theoretically and experimentally the set of Nash equilibria of a classical one-dimensional election game with two candidates. These candidates are interested in power and ideology, but their weights on these two motives are not necessarily identical. Apart from obtaining the well...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010198494
What explains significant variation across countries in the use of vote buying instead of campaign promises to secure voter support? This paper explicitly models the tradeoff parties face between engaging in vote buying and making campaign promises, and explores the distributional consequences...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011521218
Results from a new experiment shed light on the effects of voter information on vote buying and incumbent advantage. The treatment provided voters with information about a major spending program and the proposed allocations and promises of mayoral candidates just prior to municipal elections. It...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011521266
series of laboratory experiments, as we observe convergence to the Nash equilibrium values at the aggregate as well as the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009271606
Bei der Wahl zum Europäischen Parlament am 25. Mai 2014 treten die Parteien zum ersten Mal mit Spitzenkandidaten an, die - vorausgesetzt ihre Parteien erhalten eine Mehrheit vom Europäischen Rat - als Kommissionspräsidenten vorgeschlagen werden sollen. Diese Neuerung, die auf den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010344282