Showing 1 - 10 of 14
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010956693
This paper describes a method to characterize the fluctuating electricity generation of renewable energy sources (RES) in a power system and compares the different parameters for California and Germany. Based on this method describing the fluctuation and residual load, the potential contribution...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010956700
Plug-in electric vehicles (PEVs) are expected to balance the fluctuation of re-newable energy sources (RES). To investigate the contribution of PEVs, the availability of mobile battery storage and the control mechanism for load man-agement are crucial. This study therefore combined the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009228796
Das Energiewirtschaftsgesetz der Bundesrepublik Deutschland schreibt Energieversorgern vor, bis Ende 2010 lastabhängige und/oder zeitvariable Stromtarife anzubieten. Bisher ist jedoch noch wenig über die Einschätzung dieser Tarifmodelle durch die Konsumenten bekannt. Jedoch nur wenn solche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646437
This paper considers the integration of plug-in electric vehicles (PEVs) in micro-grids. Extending a theoretical framework for mobile storage connection, the economic analysis here turns to the interactions of commuters and their driving behavior with office buildings. An illustrative example...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009278211
This study establishes a new approach to analyzing the economic impacts of vehicle-to-grid (V2G) regulation by simulating the restrictions arising from un-predictable mobility requests by vehicle users. A case study for Germany using average daily values (in the following also called the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008554258
In den bisher diskutierten Konzepten zur Ladung von Elektrofahrzeugen ist die kabelgebundene (konduktive) Ladung vorherrschend, bei der der Nutzer das Kabel zur Ladung ein- bzw. wieder ausstecken muss. Häufige Ladevorgänge und insbesondere Kurzladungen lassen jedoch dieses Ein- und Ausstecken...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009003542
Commercial passenger cars are often discussed as an early market segment for plug-in electric vehicles (EVs). Compared to private vehicles, the commercial vehicle segment is characterized by higher vehicle kilometers travelled and a higher share of vehicle sales in Germany. Studies which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011095341
Der Wirtschaftsverkehr wird häufig als potenzieller Erstmarkt für Elektrofahrzeuge diskutiert. Der Anteil gewerblich zugelassener Fahrzeuge ist in Deutschland zwar bestandsmäßig gering (10%), bei den Neuzulassungen beträgt er jedoch rund 60 %. Zudem verhelfen hohe Fahrleistungen zu einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010983896
Eine Erreichung ambitionierter internationaler Klimaziele ist bei wachsendem Mobiliätsbedarf ohne Elektromobilität nicht möglich. Elektromobilität in Verbindung mit regenerativen Energien wird als wichtiger Baustein zur Reduktion der Treibhausgasemissionen angesehen. Gleichzeitig ist die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010983900