Showing 1 - 10 of 13
In diesem Papier wird der Frage nachgegangen, ob der Wertekontext der Nachhaltigkeit mit den Mitteln des Eventmarketing erlebnisreicher vermittelt werden kann. Um diese Frage zu reflektieren, werden zunächst einige Theorie geleitete Überlegungen angestellt, um Nachhaltigkeit und Eventmarketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493396
Der Autor diskutiert vor dem Hintergund veränderter Handlungsspielräume undOrganisationsmuster die Aufgaben und Herausforderungen einer innovativen Regionalpolitik. Globalisierung und nachhaltige Regionalentwicklung werden hierbei als komplementäre Zielbereiche angesehen, die bei einem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493439
The paper sketches out a theoretical framework for analysing the interplay between eco-efficiency, cognition and institutions. It derives from analytical shortfalls of the prevailing literature, which features strongly engineering and business economics, by using insights from New Institutional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493769
During the UNCED conference in Rio de Janeiro 1992 unsustainable consumption and production patterns were identified as one of the key driving forces behind the unsustainable development of the world (Agenda 21, chapter 4). These consumption and production patterns are based on the European...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493793
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493803
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493820
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001699897
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001831153
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002512109