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Student performance of Germans and immigrants differed greatly in the 2000 PISA study. This paper analyses why the two groups of students performed so differently by estimating educational production functions, using an extension study with imputed data. The difference in the test scores is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297427
In diesem Beitrag wird auf der Basis von Paneldaten für die westdeutschen Bundesländer untersucht, ob und in welchem Maße der demographische Wandel sowie die unterschiedlichen politischen Parteienkonstellationen die Hochschulausgaben auf Länderebene beeinflussen. Wir finden empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297823
Der vorliegende Beitrag untersucht die Verteilungswirkungen der Hochschulfinanzierung im Längsschnitt. Die Leistungen, die Hochschulabsolventen in Form der Hochschulbildung erhalten, werden den hochschulbezogenen (Steuer-)Lasten der Hochschulabsolventen gegenübergestellt. Es zeigt sich, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297895
Immer mehr junge Menschen in Deutschland erwerben eine Studienberechtigung. Aber bei weitem nicht alle Jugendlichen mit einer Studienberechtigung gehen tatsächlich studieren. Der Übergang an eine Hochschule hängt noch immer stark vom Familienhintergrund ab. Unter anderen trauen sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011412517
Does investment in social infrastructure affect the productivity of manufacturing firms in developing countries? To test this question, I empirically investigate the impact of social infrastructure indicators at district level on firm productivity using firm level data from Pakistan. I split my...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011460765
Constructing measures of post-tax income inequality that are consistent with national accounts requires the allocation of the entirety of government expenditure to individuals. About half of government expenditure in the United States takes the form of in-kind collective expenditure (e.g.,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012876073
Student performance of Germans and immigrants differed greatly in the 2000 PISA study. This paper analyses why the two groups of students performed so differently by estimating educational production functions, using an extension study with imputed data. The difference in the test scores is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005097634
In diesem Beitrag wird auf der Basis von Paneldaten für die westdeutschen Bundesländer untersucht, ob und in welchem Maße der demographische Wandel sowie die unterschiedlichen politischen Parteienkonstellationen die Hochschulausgaben auf Länderebene beeinflussen. Wir finden empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005097917
Der vorliegende Beitrag untersucht die Verteilungswirkungen der Hochschulfinanzierung im Längsschnitt. Die Leistungen, die Hochschulabsolventen in Form der Hochschulbildung erhalten, werden den hochschulbezogenen (Steuer-)Lasten der Hochschulabsolventen gegenübergestellt. Es zeigt sich, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005098159
This paper analyses the link between educational attainment and unemployment risk in a French-German comparison, based on a discrete time competing risks hazard rate model applied to comparable microdata sets. The unemployment risk is broken down into the risk of entering unemployment and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297286