Showing 1 - 10 of 601
Der vorliegende Beitrag untersucht die Verteilungswirkungen der Hochschulfinanzierung im Längsschnitt. Die Leistungen, die Hochschulabsolventen in Form der Hochschulbildung erhalten, werden den hochschulbezogenen (Steuer-)Lasten der Hochschulabsolventen gegenübergestellt. Es zeigt sich, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003447785
opportunities by schooling institutions. A difference-in-differences estimation approach is applied to control for country …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002906297
The paper studies the power of educational investments in relation to transfers for fostering lifetime income and for reducing income inequality in Germany. The welfare analysis is based on a model of age-dependent human capital accumulation, featuring dynamic complementarities in skill...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009732726
In this empirical paper, we look at individual voting behaviour of government delegates to the International Labour Organization (ILO). We distinguish between the instrumental motive for voting, which consists in the chance that one's vote may turn the balance in favour of one´s preferred...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011447398
between preferences and wages is key. To overcome this restriction, we propose a flexible estimation strategy that nests …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010366933
In this paper, the relationship between the degree of centralisation and the distributive outcomes in European schemes of social assistance is investigated. For this purpose, a scheme of classification suitable for grouping the EU15 schemes except for Luxembourg according to features related to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011448410
Investitionen in Weiterbildung werden typischerweise durch die erwartete Zunahme individueller Fähigkeiten motiviert. In dieser Arbeit wird untersucht, von welchen sozio-ökonomischen und beruflichen Merkmalen die Teilnahme an formeller und informeller beruflicher Weiterbildung abhängt, und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011443509
Wir analysieren die Entwicklung der Bildungsrenditen in Westdeutschland in der Periode von 1984 bis 1997 auf der Basis der Humankapitaltheorie mit Daten des Sozio-Ökonomischen Panels. Die Schätzergebnisse zeigen, dass Frauen mit etwa 10% eine signifikant höhere durchschnittliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011444602
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001774206
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002038932