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Die Repräsentation von Verbraucherinteressen in Deutschland weist eine unzureichende Beteiligung der Verbraucher auf. Gleichzeitig wird die Informationsfunktion von Repräsentanten im politischen Entscheidungsprozess zu wenig genutzt. Die daraus resultierenden Legitimationsprobleme der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377890
Der Markt für Riester-Produkte ist intransparent. In diesem Artikel wird gezeigt, warum die Informationsasymmetrien zu Lasten der Verbraucher nicht durch den Markt aufgelöst werden können, sondern nur durch staatliche Vorgaben. Eine empirische Erhebung verdeutlicht, dass auch die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010378016
With credence goods consumers cannot judge actual quality neither before purchase - ex ante - nor after purchase - ex post -. Trust has to replace own examination and verification. Applying Choquet-Expected Utility theory, a general model of credence goods is developed which takes the problem of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011342061
The paper reviews models of the physician-patient relationship to derive testable hypotheses about the relation between health, demand for medical services and patient's compliance. The models imply that in addition to existing information asymmetries the actions that physician and patient...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010485435
The relationship between physician and patient has been discussed intensively in the literature. Nevertheless, they neglect the fact that the production of health not only depends on the medical services supplied by the physician but is also influenced by the patient's compliance. We present a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010485441
This paper contributes to the debate on the efficacy of IMF's catalytic finance in preventing financial crises. Extending Morris and Shin (2006), we consider that the IMF's intervention policy usually exerts a signaling effect on private creditors and that several interventions in sequence may...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003636488
Wir analysieren das Gesetz zur Angemessenheit der Vorstandsvergütung. Ferner arbeiten wir einige aufgrund wirtschaftswissenschaftlicher Überlegungen zu erwartende Probleme heraus und prognostizieren mögliche ökonomische Auswirkungen des Gesetzes. Des Weiteren gehen wir im Rahmen einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008748377
When grades lose their informative value because the percentage of students receiving the best grade rises without any corresponding increase in ability, this is called grade inflation. Conventional wisdom says that such grade inflation is unavoidable since it is essentially costless to award...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009634253
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013326867