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Summary In hedonic pricing models there is often prior knowledge available which has the form of interval constraints on the unknown coefficients. These are stemming for example from considerations of submarkets for the characteristics involved. In this article we briefly discuss some well known...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014608789
Wirtschaftsprognosen sollen die Unsicherheit bezüglich der zukünftigen wirtschaftlichen Entwicklung mindern und Planungsprozesse von Regierungen und Unternehmen unterstützen. Empirische Studien bescheinigen ihnen jedoch in aller Regel ein unbefriedigendes Qualitätsniveau. Auf der Suche nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011288103
Summary This paper discusses a large-scale factor model for the German economy, Following the recent literature, a data set of 121 time series is used to determine the factors by principal component analysis. The factors enter a linear dynamic model for German GDP. To evaluate its empirical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014608996
Summary In this paper we consider frequentist model averaging for principal components augmented regressions illustrated with the Fernandez et al. (2001) data set on economic growth determinants. We compare and contrast our method and findings with the WALS approach of Magnus et al. (2010).
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609551
Bei der Messung der Intelligenz eines bestimmten Probanden liegen typischerweise unterschiedliche Testergebnisse vor und der untersuchende Psychologe möchte die vorliegenden Messwerte im Kontext der Ergebnisse anderer Probanden bewerten. Dabei will er das Potenzial seines Probanden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304424
Summary This paper develops a factor model for forecasting inflation in the euro area. The model can handle variables with different timeliness, sample size and frequency. We show that the forecasts based on the factor model outperform naïve random walk forecasts, a hard to beat benchmark for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609327
Bei der Messung der Intelligenz eines bestimmten Probanden liegen typischerweise unterschiedliche Testergebnisse vor und der untersuchende Psychologe möchte die vorliegenden Messwerte im Kontext der Ergebnisse anderer Probanden bewerten. Dabei will er das Potenzial seines Probanden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009019650