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Although the dissertation is in German, on demand a bilateral discussion can be done in English language.
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Es wird das Konzept für ein makroökonomisches Strukturmodell mit integriertem Innovationsprozesskern zur Analyse und Projektion der Wirtschaftsentwicklung in Deutschland vorgestellt. Das geplante Modell soll explizit die Auswirkungen des immer bedeutsamer werdenden IuK-technologischen...
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The use of economic tools such as the benefit-cost analysis often requires determining non-market values of environmental goods. One of the appropriate measures to determine these values is the contingent valuation. As a stated preference technique it allows to measure non-use values as well as...
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Der Einfluss der Entwicklungen auf verschiedenen Agrarmärkten auf den deutschen Rapsmarkt wird im vorliegenden Beitrag anhand von multivariaten Zeitreihenmodellen für die Produktpreise untersucht. Da sich in Hochpreisphasen die Preisanpassungsprozesse möglicherweise im Vergleich zu Phasen...
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Seit geraumer Zeit haben "Prediction Markets", auch "Prognosemärkte" oder "InformationsMärkte" genannt, ihre Nützlichkeit bei der Prognose von Wahlergebnissen, der Vorhersage von Absatzzahlen, von Abschlussterminen von Entwicklungsprojekten und vielen anderenEreignissen und Entwicklungen...
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With increasing price-competition in retail business, marketing becomes the critical success factor. All activities have to be oriented towards customer needs. Within marketing research, the individual act of purchase plays a decisive role and necessitates a holistic analysis of the market...
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The aim of this study is to contribute to the explanation of consumer behaviour.To do so, it is not sufficient to identify the product characteristics most relevant tothe consumer. Moreover, the reasons why consumers attach meaning to the productattributes have to be found out, whereas the...
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C2_2
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The meat sector is the largest branch in the German food economy. It is characterized by a dominance of cost leadership. Against the background of an increasingly ruinous predatory pricing policy, we analyze the potential of brands introduced into new markets by brand extension. Therefore,...
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