Showing 1 - 10 of 11
Leicht ist man geneigt, zu glauben, daß die Begeisterung über die Fußball-WM im Zusammenspiel mit jüngsten politischen Kampagnen ("Du bist Deutschland") und aktuellen patriotismusfördernden Publikationen (Matussek, 2006, Langenscheidt, 2006) tatsächlich eine Wesensveränderung bei einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003346228
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001777725
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004300877
Summary During the World Cup 2006 Germany experienced a surge of revealed patriotism unseen so far after World War II. How can this unexpected and spontaneous change of social behavior be explained given that preferences (for patriotism) are stable over time? This essay introduces and discusses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014619200
Leicht ist man geneigt, zu glauben, daß die Begeisterung über die Fußball-WM im Zusammenspiel mit jüngsten politischen Kampagnen ("Du bist Deutschland") und aktuellen patriotismusfördernden Publikationen (Matussek, 2006, Langenscheidt, 2006) tatsächlich eine Wesensveränderung bei einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262959
Conventional R&D-based growth theory argues that productivity growth is driven by population growth but the data suggest that the erstwhile positive correlation between population and productivity turned negative during the 20th century. In order to resolve this problem we integrate R&D-based...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010311668
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003589066
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004300938
Behandelt wird in diesem Buch nicht nur der Standardstoff des Grundstudiums wie Güternachfrage- und Arbeitsangebot der Konsumenten, Güterangebot- und Faktornachfrage der Unternehmen und die Analyse von Märkten, sondern auch Lösungen neuerer Probleme wie Spieltheorie, Externe Effekte,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013513309
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012939286