Showing 1 - 10 of 5,232
Artikeldetailseiten von Onlineshops bieten die Möglichkeit zur Steigerung der Kundenzufriedenheit. Um zu analysieren mit welchen Features dies erreicht wird, kann die Kano-Methode eingesetzt werden. Durch diese kundenorientierte Untersuchungsmethode können zielgruppen-spezifische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012254837
Artikeldetailseiten von Onlineshops bieten die Möglichkeit zur Steigerung der Kundenzufriedenheit. Um zu analysieren mit welchen Features dies erreicht wird, kann die Kano-Methode eingesetzt werden. Durch diese kundenorientierte Untersuchungsmethode können zielgruppen-spezifische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012252102
This essay discusses two immanent challenges for competition policy in online e-commerce markets: the platform character and the role of personalized data. Both phenomena are briefly described from an economic perspective (section 2 and 3) with a focus on how they affect and change competition...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011612512
Seit Jahrzehnten ist der Lebensmitteleinzelhandel von einem Strukturwandel hin zu weniger und größeren Geschäften gekennzeichnet. Gerade in kleineren Orten ländlicher Räume bestehen daher Probleme, die Versorgung mit Gütern des täglichen Bedarfs in fußläufiger Entfernung, das heißt die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012038720
This essay discusses two immanent challenges for competition policy in online e-commerce markets: the platform character and the role of personalized data. Both phenomena are briefly described from an economic perspective (section 2 and 3) with a focus on how they affect and change competition...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011603190
Seit Jahrzehnten ist der Lebensmitteleinzelhandel von einem Strukturwandel hin zu weniger und größeren Geschäften gekennzeichnet. Gerade in kleineren Orten ländlicher Räume bestehen daher Probleme, die Versorgung mit Gütern des täglichen Bedarfs in fußläufiger Entfernung, das heißt die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012038360
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013401907
There are two objectives of this article: (i) It is discussed theoreticallyhow the dynamics of pricing decisions of multiproduct retailers can be explained. (ii) It is analyzed empirically by use ofscanner data how prices are actually set and how consumers reactat the point of sale to price...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009443707
Price premiums are recognized as a central barrier for the diffusion of organic food. On average, the consumer has to pay about 50 % more for organic food than for comparable products. This is also true for large retailers although considerable economies of scale could be expected. Against this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009443733
Konditionen stehen im Mittelpunkt des Verteilungskonfliktes zwischen der Industrie und dem Lebensmitteleinzelhandel. Der Konditionenstreit behindert dabei gemeinsame Ansätze zur Optimierung der Wertschöpfungskette (z.B. Ansätze des Efficient Consumer Response). Erst langsam setzt sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467512