Showing 1 - 10 of 25
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011701629
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013258390
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012162501
Der Online-Handel in Deutschland erfreut sich zunehmender Beliebtheit wie die jährlichen Steigerungsraten der Umsatzerlöse zeigen. Das große Manko des E-Commerce - die Produkte können vor der Kaufhandlung nicht betrachtet oder anprobiert werden - ist eine der entscheidenden Herausforderungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010282654
We present a field experiment to assess the effect of own and peer wage variations onactual work effort of employees with hourly wages. Work effort neither reacts to anincrease of the own wage, nor to a positive or negative peer comparison. This resultseems at odds with numerous laboratory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866836
We study the effect of fair institutions on growth. In our model, individuals are endowed with unequal entitlements to theeconomy’s output. They can free-ride or cooperate. Cooperation is individually costly, but increases aggregate output and growth.Experimentally, we observe significantly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866839
Vom Internet gehen wesentliche Veränderungen auf die Markenpflege aus. Die klassischeMarkenpflege, die durch geplante Aktionen in kontrollierter Umwelt gekennzeichnetist, stellt sich für das Web 2.0-Zeitalter als zu kurz gegriffen heraus. Der Markenmanagermuss unter diesen neuen Bedingungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866840
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003565683
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428544