Showing 1 - 10 of 10,663
out in May/June 2007 among Lower Saxon businesses. The paper discusses the eventual effects of subsidies for innovation by … exist between subsidised and non-subsidised businesses, implying that programs for subsidies for innovation are only … comparing businesses that have received subsidies in the past and non-subsidised businesses. In particular, attention is given …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005635344
and Corporate Innovation Processes' an der Technischen Universität Dresden dar. Diese besteht aus sechs bereits … Möglichkeit, auf diese neuen Ansprüche zu reagieren, ist Anpassung durch Innovation. Das übergeordnete Ziel der Dissertation ist … Innovation Processes' at the Technical University of Dresden. It consists of six already published papers and articles. Because …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291572
and Corporate Innovation Processes“ an der Technischen Universität Dresden dar. Diese besteht aus sechs bereits … Möglichkeit, auf diese neuen Ansprüche zu reagieren, ist Anpassung durch Innovation. Das übergeordnete Ziel der Dissertation ist … Anpassungsstrategien an den Klimawandel“. -- Klimawandel ; Innovation ; CO2 ; EU ETS ; Risiko …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009691261
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002042005
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001418835
Der Markt für Riester-Produkte ist intransparent. In diesem Artikel wird gezeigt, warum die Informationsasymmetrien zu Lasten der Verbraucher nicht durch den Markt aufgelöst werden können, sondern nur durch staatliche Vorgaben. Eine empirische Erhebung verdeutlicht, dass auch die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010378016
Der Markt für Riester-Produkte ist intransparent. In diesem Artikel wird gezeigt, warum die Informationsasymmetrien zu Lasten der Verbraucher nicht durch den Markt aufgelöst werden können, sondern nur durch staatliche Vorgaben. Eine empirische Erhebung verdeutlicht, dass auch die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286751
Alliances between competitors in which established firms provide access to proprietary resources, e.g. their distribution channels, are important business practices. We analyze a market where an established firm, firm A, produces a product of well-known quality, and a firm with an unknown brand,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004994286
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000981764