Showing 1 - 10 of 1,000
We study the effect of voting when insiders ́public goods provision may affect passive outsiders. Without voting insiders ́contributions do not differ, regardless of whether outsiders are positively or negatively affected or even unaffected. Voting on the recommended contribution level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010429972
Dieser Beitrag untersucht, ob Vornamen den Erfolg von Marktteilnehmern beeinflussen. Dazu wurden für 12 fiktive Testpersonen Kleinanzeigen auf dem Beziehungs-, Nachhilfe- und Wohnungsmarkt geschaltet und es wurde die Anzahl der kontaktierenden Personen erfasst. Ceteris paribus attrahierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008856367
Lütkenhöner (2011) designed an experiment analysing whether or not market success is affected by one's forename. To … analysing the results of the experiment for the first time, the author exclusively focussed on quantities and counted the number …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009689646
Eine gelebte Vertrauenskultur ist ein wichtiger Wettbewerbsvorteil für Unternehmen. Vor allem in Zeiten von Digitalisierung und zunehmender Komplexität bildet Vertrauen eine Grundlage für erfolgreiche Zusammenarbeit. Wenn hingegen Kontrollen und Compliance die Kultur eines Unternehmens...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011896717
Eine gelebte Vertrauenskultur ist ein wichtiger Wettbewerbsvorteil für Unternehmen. Vor allem in Zeiten von Digitalisierung und zunehmender Komplexität bildet Vertrauen eine Grundlage für erfolgreiche Zusammenarbeit. Wenn hingegen Kontrollen und Compliance die Kultur eines Unternehmens...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011885064
Dieser Beitrag untersucht, ob Vornamen den Erfolg von Marktteilnehmern beeinflussen. Dazu wurden für 12 fiktive Testpersonen Kleinanzeigen auf dem Beziehungs-, Nachhilfe- und Wohnungsmarkt geschaltet und es wurde die Anzahl der kontaktierenden Personen erfasst. Ceteris paribus attrahierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304506
Lütkenhöner (2011) designed an experiment analysing whether or not market success is affected by one's forename. To … analysing the results of the experiment for the first time, the author exclusively focussed on quantities and counted the number …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010311104
Dieser Beitrag untersucht, ob Vornamen den Erfolg von Marktteilnehmern beeinflussen. Dazu wurden für 12 fiktive Testpersonen Kleinanzeigen auf dem Beziehungs-, Nachhilfe- und Wohnungsmarkt geschaltet und es wurde die Anzahl der kontaktierenden Personen erfasst. Ceteris paribus attrahierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009003550
This paper tests the insiders' dilemma hypothesis in a laboratory experiment. The insiders' dilemma means that a …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005190652
“Waste not want not” expresses our culture’s aversion to waste. “I could have gotten the samething for less” is a sentiment that can diminish pleasure in a transaction. We study people’s willingnessto “pay” to avoid this spoiler. In one scenario, participants imagined they were...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009248897