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The aim of this study is to contribute to the explanation of consumer behaviour.To do so, it is not sufficient to identify the product characteristics most relevant tothe consumer. Moreover, the reasons why consumers attach meaning to the productattributes have to be found out, whereas the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483586
Die Entscheidungsfindung in der Bioenergie-Branche wird maßgeblich bestimmt durch Energiekosten, Preisentwicklungen im Nahrungsmittelanbau sowie Fördermaßnahmen für die Produktion und energetische Nutzung der Biomasse. Eine Veränderung dieser Faktoren beeinflusst die Wettbewerbsfähigkeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446374
In Deutschland genießen die Energie- und Klimapolitik und mit ihr die erneuerbaren Energien bereits seit längerer Zeit eine erhöhte Aufmerksamkeit. Von politischer Seite wurden weitreichende Förderungsmaßnahmen und Anreize zur Investition in erneuerbare Energien geschaffen. Aufgrund der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446377
Transition from the planned to the market economy involved profound changesin Ukrainian economy. Before the liberalization of prices in 1992, milk processingin Ukraine was concentrated in regionally distributed large state milk processingfactories. In the meantime, the dairy sector has been...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483588
The article’s aim is to conduct a comparative cross-section analysis of the innovative behaviour of the German manufacturing industry. The peculiarities of the food industry are tested in a combined analysis based on both input and output indicators. Linear and logistic regressions are used to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009443670