Showing 1 - 8 of 8
This paper deals with the fiscally neutral transferability of profits from land sales according to § 6b EStG and its possible effect on the price for agricultural land. From the point of view of the single farm this tax norm has an excellent effect. Nevertheless, from the point of view of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009443701
Es wird das Konzept für ein makroökonomisches Strukturmodell mit integriertem Innovationsprozesskern zur Analyse und Projektion der Wirtschaftsentwicklung in Deutschland vorgestellt. Das geplante Modell soll explizit die Auswirkungen des immer bedeutsamer werdenden IuK-technologischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442389
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442716
The use of economic tools such as the benefit-cost analysis often requires determining non-market values of environmental goods. One of the appropriate measures to determine these values is the contingent valuation. As a stated preference technique it allows to measure non-use values as well as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009443705
Although the dissertation is in German, on demand a bilateral discussion can be done in English language.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446317
Der Einfluss der Entwicklungen auf verschiedenen Agrarmärkten auf den deutschen Rapsmarkt wird im vorliegenden Beitrag anhand von multivariaten Zeitreihenmodellen für die Produktpreise untersucht. Da sich in Hochpreisphasen die Preisanpassungsprozesse möglicherweise im Vergleich zu Phasen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446414
Seit geraumer Zeit haben "Prediction Markets", auch "Prognosemärkte" oder "InformationsMärkte" genannt, ihre Nützlichkeit bei der Prognose von Wahlergebnissen, der Vorhersage von Absatzzahlen, von Abschlussterminen von Entwicklungsprojekten und vielen anderenEreignissen und Entwicklungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446415
With increasing price-competition in retail business, marketing becomes the critical success factor. All activities have to be oriented towards customer needs. Within marketing research, the individual act of purchase plays a decisive role and necessitates a holistic analysis of the market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446555