Showing 1 - 10 of 2,561
Die Situation von Kleinanlegern* auf dem Finanzmarkt ist in Deutschland weitgehend unerforscht. Mit Blick darauf beleuchtet der folgende Beitrag auf Grundlage der Ergebnisse eines qualitativen soziologischen Forschungsprojekts drei wesentliche Dimensionen ihrer Anlagepraxis. Es geht erstens um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012112440
Summary “Never change a winning team” is a well-known heuristic that recommends not altering the composition of successful teams. Using game-level observations of the highest German soccer league over a period of seven seasons, we find that the number of changes in the starting line-up is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609395
Die Situation von Kleinanlegern* auf dem Finanzmarkt ist in Deutschland weitgehend unerforscht. Mit Blick darauf beleuchtet der folgende Beitrag auf Grundlage der Ergebnisse eines qualitativen soziologischen Forschungsprojekts drei wesentliche Dimensionen ihrer Anlagepraxis. Es geht erstens um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012051431
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012201609
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011708346
Obwohl Unternehmen vermehrt Künstliche Intelligenz (KI) für verschiedene Marketinganwendungen (z. B. zur Entscheidungsfindung von Managern) einsetzen, ist das derzeitige Verständnis immer noch begrenzt. Es besteht eine Wissenslücke, wie Marketingmanager im Zeitalter der KI erfolgreich sein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013477421
In-depth personal interviews were conducted with 29 men and women with severe arthritis of the hip or knee. All respondents had been identified by medical experts as having demonstrable need for total joint arthroplasty, but in assessment in another study, had stated an unwillingness to consider...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005763296
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003872668
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008906719
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009571108