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Summary The main approaches to measuring hedonic indexes in the academic literature are the imputation approach and the time dummy approach. This paper compares both approaches, discusses an alternative method called hedonic re-pricing, and comments on a recent contribution by Diewert et al....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609317
Unternehmerinnen und Gründerinnen sind eine Minderheit unter den Geschäftskunden einer Bank. Wissenschaftliche Studien über traditionelle Kreditmärkte zeigen für Unternehmerinnen oft eine im Vergleich zu Unternehmern geringere Wahrscheinlichkeit für eine Kreditzusage oder höhere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602210
Unternehmerinnen und Gründerinnen sind eine Minderheit unter den Geschäftskunden einer Bank. Wissenschaftliche Studien über traditionelle Kreditmärkte zeigen für Unternehmerinnen oft eine im Vergleich zu Unternehmern geringere Wahrscheinlichkeit für eine Kreditzusage oder höhere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008492950
Recent literature on multinational firms has stressed the importance of low productivity as a barrier to the cross-border expansion of firms. But firms may also need external finance to shoulder the costs of entering foreign markets. We develop a model of multinational firms facing real and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008533500
This paper assesses the potential procyclical effects of Basel II capital requirements by evaluating to what extent those effects depend on the composition of banks' asset portfolios and on how borrowers' credit risk evolves over the business cycle. By developing a heterogeneous-agent general...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005031591