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We study the evolution of prices set by duopolists who are uncertain about the perceived degree of product differentiation. Customers sometimes view the products as close substitutes, sometimes as highly differentiated. As the informativeness of the quantities sold increases with the price...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005187301
Die Dynamik des Wohnimmobilienmarktes wird insbesondere durch die Veränderung der Einkommen junger Haushalte bestimmt. Zu diesem Ergebnis kommt eine neue Studie des ifo Instituts über "Fluktuationen des Wohnimmobilienmarktes", in der ein für die USA und Großbritannien entwickelter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698380
Die Dynamik des Wohnimmobilienmarktes wird insbesondere durch die Veränderung der Einkommen junger Haushalte bestimmt. Zu diesem Ergebnis kommt eine neue Studie des ifo Instituts über "Fluktuationen des Wohnimmobilienmarktes", in der ein für die USA und Großbritannien entwickelter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011848802
Die Dynamik des Wohnimmobilienmarktes wird insbesondere durch die Veränderung der Einkommen junger Haushalte bestimmt. Zu diesem Ergebnis kommt eine neue Studie des ifo Instituts über "Fluktuationen des Wohnimmobilienmarktes", in der ein für die USA und Großbritannien entwickelter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013437428
We develop a multi-period model of strategic trading in an asset market where traders are uncertain about market liquidity. In our model, informed traders strategically trade against competitive market makers to exploit their short-lived private information. Unlike market makers, informed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005170210
This paper presents a dynamic theory of housing market fluctuations. It develops a life-cycle model where households are heterogeneous with respect to income and preferences, and mortgage lending is restricted by a down-payment requirement. The market interaction of young credit-constrained...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005649796
Many practitioners point out that the speculative profits of institutional traders arc eroded by the difficulty in gauging the price impact of their trades. In this paper. we develop a model of strategic trading where speculators face such a dilemma because of incomplete information about...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005518255