Showing 1 - 10 of 6,976
Eine gelebte Vertrauenskultur ist ein wichtiger Wettbewerbsvorteil für Unternehmen. Vor allem in Zeiten von Digitalisierung und zunehmender Komplexität bildet Vertrauen eine Grundlage für erfolgreiche Zusammenarbeit. Wenn hingegen Kontrollen und Compliance die Kultur eines Unternehmens...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011896717
Eine gelebte Vertrauenskultur ist ein wichtiger Wettbewerbsvorteil für Unternehmen. Vor allem in Zeiten von Digitalisierung und zunehmender Komplexität bildet Vertrauen eine Grundlage für erfolgreiche Zusammenarbeit. Wenn hingegen Kontrollen und Compliance die Kultur eines Unternehmens...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011885064
Menschen, die über ökonomische Bildung verfügen, reagieren stärker auf wirtschaftliche Anreize. Entgegen der verbreiteten Annahme handeln Ökonomen jedoch nicht egoistischer als Nicht-Ökonomen, wenn es darum geht, gemeinsam ein öffentliches Gut zu finanzieren. Mit Hilfe eines Experiments,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011807730
In this paper, I test the effects of religious norms on the provision of public goods. My evidence is drawn from public goods experiments that I ran with regional bureaucrats in Tomsk and Novosibirsk, Russia. I introduce three treatments, which I define as degrees of Eastern Orthodox...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010319356
We present a field experiment to assess the effect of own and peer wage variations onactual work effort of employees with hourly wages. Work effort neither reacts to anincrease of the own wage, nor to a positive or negative peer comparison. This resultseems at odds with numerous laboratory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866836
In this paper, I test the effects of religious norms on the provision of public goods. My evidence is drawn from public goods experiments that I ran with regional bureaucrats in Tomsk and Novosibirsk, Russia. I introduce three treatments, which I define as degrees of Eastern Orthodox...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009783971
We study the effect of voting when insiders ́public goods provision may affect passive outsiders. Without voting insiders ́contributions do not differ, regardless of whether outsiders are positively or negatively affected or even unaffected. Voting on the recommended contribution level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010429972
Menschen, die über ökonomische Bildung verfügen, reagieren stärker auf wirtschaftliche Anreize. Entgegen der verbreiteten Annahme handeln Ökonomen jedoch nicht egoistischer als Nicht-Ökonomen, wenn es darum geht, gemeinsam ein öffentliches Gut zu finanzieren. Mit Hilfe eines Experiments,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011806682
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011476216
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003397446