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Frauen sind im Durchschnitt seltener bereit, in Wettbewerb mit anderen Personen zu treten als Männer. Dieser Gender Gap in der Neigung zu konkurrieren ist einer von vielen Gründen für Unterschiede in den Bildungs- und Karriereentscheidungen von Frauen und Männern und für weitere Gender Gaps...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011661373
Frauen sind im Durchschnitt seltener bereit, in Wettbewerb mit anderen Personen zu treten als Männer. Dieser Gender Gap in der Neigung zu konkurrieren ist einer von vielen Gründen für Unterschiede in den Bildungs- und Karriereentscheidungen von Frauen und Männern und für weitere Gender Gaps...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011657272
We study experimentally whether and to what extent impartial decision makers are influenced by stakeholders ́fairness opinions in an allocation decision. The setting allows for different focal fairness rules to be considered. We compare communication treatments, in which one of the stakeholders...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010255050
This paper presents an overview of recent research in neuroeconomics, in the light of the question how these relate to institutional economics. I present a critique of Glimcher's recent internalist standard model of neuroeconomics and put forward the claim that only an externalist approach can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307235
Combining different new approaches to human behavior in neuroeconomics, the cognitive sciences and institutional economics, this paper sketches the fundamentals of a naturalistic theory of economic order. In this endeavour, the argument follows the track laid down by Hayek's comprehensive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307558
This paper presents an overview of recent research in neuroeconomics, in the light of the question how these relate to institutional economics. I present a critique of Glimcher's recent internalist standard model of neuroeconomics and put forward the claim that only an externalist approach can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009368058
Combining different new approaches to human behavior in neuroeconomics, the cognitive sciences and institutional economics, this paper sketches the fundamentals of a naturalistic theory of economic order. In this endeavour, the argument follows the track laid down by Hayek's comprehensive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370743
Die geringe Repräsentation von Frauen in Führungspositionen hat die EU-Kommission dazu veranlasst, Maßnahmen und Ziele für eine gleichberechtigte Führungsverantwortung zu definieren. Zeitgleich haben die Corona-Maßnahmen zu tiefgreifenden Veränderungen der Arbeitsorganisation geführt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012509549
Dieser Beitrag untersucht, ob Vornamen den Erfolg von Marktteilnehmern beeinflussen. Dazu wurden für 12 fiktive Testpersonen Kleinanzeigen auf dem Beziehungs-, Nachhilfe- und Wohnungsmarkt geschaltet und es wurde die Anzahl der kontaktierenden Personen erfasst. Ceteris paribus attrahierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008856367
Lütkenhöner (2011) designed an experiment analysing whether or not market success is affected by one's forename. To … analysing the results of the experiment for the first time, the author exclusively focussed on quantities and counted the number …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009689646