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Abstract: Die Arbeit identifiziert zunächst geschlechtsspezifische Produktionsmuster. Durch die Kombination von Zeitverwendungsdaten mit Input-Output-Tabellen und Materialbilanzen lassen sich die branchenbezogenen Outputs in Stunden und CO2 Emissionen sowie der Beitrag von Frauen und Männern...
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Die Arbeit identifiziert zunächst geschlechtsspezifische Produktionsmuster. Durch die Kombination von Zeitverwendungsdaten mit Input-Output-Tabellen und Materialbilanzen lassen sich die branchenbezogenen Outputs in Stunden und CO2 Emissionen sowie der Beitrag von Frauen und Männern zum...
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This paper discusses a range of business model innovations taking place out-side the rail transport sector with a direct impact on rail transport. The paper also discusses business model innovations that may have been developed elsewhere but could be transferred to the rail transport sector. The...
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The paper asks how the modal shift from road to rail in the freight sector is sup-ported by institutional change. Following North (1990), institutions are understood as the "rules of the game" in the rail freight sector. Based on the literature on institutional change, four different...
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This paper feeds into Stream 2 of the LowCarb-RFC study. It seeks to construct a Business-as-Usual scenario and a more ambitious Pro Rail scenario for freight transport along two major European rail freight corridors: RFC 1 (Rhine-Alpine) from the Dutch seaports to northern Italy and RFC 8...
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