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This contribution emerged as part of the collaborative project “Data network for better European organic market information” carried out in the 7th Framework Programme of the EU. Data from a survey among organic market data collectors form the basis for the analysis of the current situation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069509
Die Nachfrage nach Öko-Lebensmitteln war in den letzten Jahren in Deutschland durch zwei parallele Entwicklungen gekennzeichnet: eine stark gestiegene Nachfrage nach Öko- Lebensmitteln aus tierischer Erzeugung und durch den zunehmenden Wunsch vieler Öko- Verbraucher nach Lebensmitteln aus der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070463
Der vorliegende Beitrag geht der Frage nach, welche ethischen Werte ökologisch erzeugter Lebensmittel, die über die Anforderungen der EU-Verordnung zum ökologischen Landbau hinausgehen, für die Kaufentscheidung von Verbrauchern relevant sind. Mit Hilfe eines Beobachtungsverfahrens, der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008506879
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004332175
Health is an increasingly important topic in the food market. The regulation (EC) No 1924/2006 on nutrition and health claims is meant to facilitate healthy food choices of consumers. However, research studies about claim perception and choice behaviour are scarce in Europe up to this point,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005483596
Der vorliegende Beitrag geht der Frage nach, welche ethischen Werte ökologisch erzeugter Lebensmittel, die über die Anforderungen der EU-Verordnung zum ökologischen Landbau hinausgehen, für die Kaufentscheidung von Verbrauchern von Interesse sind. Mit Hilfe eines Beobachtungsverfahrens, der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143153
In July 2012, the new EU logo for organic food became mandatory for all packaged organic products produced within the EU. While voluntary governmental and private organic certification labels have a long tradition in Europe, the introduction of a mandatory logo is novel in the regulatory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011117276
Fair Trade-products gained increasing importance during the last 15 years and entered the mainstream market. Nowadays, they are no longer sold only by a few selected shops but supermarkets and discount shops also offer them. The entrance into a different market is accompanied by an adjustment to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010879208
In the recent years, the organic animal production in Gemany has constantly been increased. This growth was accompanied by an increasing demand for organic animal feed which could not be satisfied by the supply of German organic farmers only, especially with regard to protein feed. To fill this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010880544
Seit 1990 ist in Deutschland ein stetiger Zuwachs im Ökolandbau zu verzeichnen. Die ökologisch bewirtschaftete Fläche hat sich mehr als verzwölffacht und die Anzahl der Betriebe mehr als versiebenfacht. Ende 2011 wurden erstmals mehr als eine Million Hektar landwirtschaftlicher Nutzfläche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985585