Showing 1 - 10 of 6,073
People exhibit excessive confidence in visually-based estimates, which in turn biases decision making. Three experiments support this assertion. Experiment 1 shows a strong impact of presentation format on estimation of proportions. Experiment 2 shows that people rely on these erroneous...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010572127
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004045723
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004919758
. Es gibt nur wenige Analysen zur Nachfrageseite, die beispielsweise die Wahrnehmung und Reaktion der Touristen bezüglich … Forschungslücke ist Ausgangspunkt für die vorliegende Analyse der Diskrepanz zwischen Wahrnehmung und (potentieller) Reaktion von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014624453
Störfaktoren empfunden werden und deren Wahrnehmung stark durch Stereotype und Vorurteile geprägt ist. Die dargestellten Ergebnisse …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014624481
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004307228
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004152209