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The main features of China’s current sub-national finance arrangements date back to the 1994 tax reform. China has a … government has raised the scale of transfers. Over the past decade, China’s transfer policy has addressed the horizontal … strong budgets. This Working Paper relates to the 2013 OECD Economic Survey of China (www.oecd.org/eco/surveys/china …
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This paper analyzes the lack of civic engagement in local government decision-making and the problems that result from it. I consider one explanation as viewed through public choice theory: dominant special interest groups capture local governments for their own private interests. Thus, average...
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The aim of capital grants to subcentral governments is to increase their investment. However, recipients may try to allocate additional resources to cut saving or deficit, generating a crowding-out effect on self-financed investment. Using data from the Spanish Autonomous Communities during the...
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The second generation fiscal federalism (sGff) approach is used as a reference to analyze the political and fiscal institutional design of Bolivia’s decentralization model and its evolution. subnational public finance data up to 2008 is used to verify that decentralization of expenditure was...
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Norwegian local governments that violate the balanced budget rule (BBR) are placed in a register. The consequence of being in the register is that the budget and resolutions to raise new loans must be approved by the county governor, the central government's representative in the county. Local...
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Michael Thöne, Finanzwissenschaftliches Forschungsinstitut an der Universität zu Köln, stellt einen Finanzausgleich, der das Attribut »zukunftsfest« verdient, vor.
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Hessen und Bayern, zwei der drei Geberländer, reichten ihre Klage gegen den Länderfinanzausgleich beim Bundesverfassungsgericht ein. Ist dies ein überfälliger Schritt gegen eine unfaire Verteilung? Aus Sicht von Volker Bouffier, Ministerpräsident des Landes Hessen, geht die Klage nicht...
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André W. Heinemann, Universität Bremen, sieht die Chance, die bundesstaatliche Finanzverteilungsarchitektur durch den Abbau heute nicht mehr begründbarer Finanzströme zu entrümpeln, durch die Bündelung gleichgerichteter Finanzströme zu vereinfachen und durch Reduzierung des...
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Für Ingolf Deubel, Finanzminister a.D. des Landes Rheinland-Pfalz, geht es bei der Neuordnung des Finanzausgleichs vor allem um die Beseitigung offensichtlicher Inkonsistenzen und eine deutliche Verringerung der Komplexität.
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Thomas Lenk, Universität Leipzig, betont, dass der bundesstaatliche Finanzausgleich auch zukünftig die Konturen des kooperativen Föderalismus bewahren und auf den Erhalt der Solidargemeinschaft zwischen finanzkräftigen und finanzschwachen Ländern hinwirken muss.
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