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Persistent link: https://www.econbiz.de/10006474263
Congestion pricing has been regarded as an efficient method to reduce network-wide travel cost. In this study, a methodology for toll design is developed to provide policy-makers with suggestions on both where to charge tolls and how much the tolls should be. As opposed to the traditional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005279876
We are concerned in this paper with creating a dynamic description of interregional commodity movements which has steady states consistent with the traditional Samuelson-Takayama-Judge (STJ) static spatial price equilibrium model. This is accomplished by introducing a disequilibrium adjustment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005115235
Zusammenfassung: Dieser Artikel untersucht auf Basis einer Befragung von mehr als 5.000 Haushaltsvorständen, wie viel sie für Versorgungssicherheit mit Strom zu zahlen bereit sind. Alternativ zur Zahlungsbereitschaft (willingness to pay, WTP) wird auch nach der Bereitschaft gefragt, gegen eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014630878
Seit dem Jahr 2000 haben sich die Strompreise für private Haushalte praktisch verdoppelt. Von steigenden Stromkosten sind nicht zuletzt Millionen von armutsgefährdeten Haushalten betroffen. Vor diesem Hintergrund untersucht der vorliegende Beitrag exemplarisch für einige Haushaltstypen mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010888424
Germany’s energy transition has been accompanied by a near doubling of power prices for private households since the outset of the new millennium. Millions of poor households and those that are close to the poverty threshold are likely to suffer from these increases in electricity cost....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011206292
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006291937