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, Kazakhstan, Azerbaijan, the Russian Federation, and Turkmenistan are among the top fossil fuel exporters in the region. Both …Rio + 20 has reiterated that sustainable development incorporates three dimensions, one of which is economy including …
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Turkmenistan are relatively rich oil and gas exporters, the Kyrgyz Republic and Tajikistan are poor energy importers, and … Uzbekistan is a more diversified but still rather poor economy. The rich hydrocarbon exporters typically achieve “twin surpluses …CIS Central Asia’s structural heterogeneity may have deepened since the global crisis of 2008–09. Kazakhstan and …
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The five countries of Central Asia – Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan – became … the five countries of Central Asia—Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan (Map 1). Previously … States – CIS), on a program of reforms intended to achieve a transition from a command economy to an economy more in line …
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Kasachstan und Usbekistan ab. Die kleinen Volkswirtschaften Turkmenistan und Tadschikistan sind durch Sonderfaktoren beeinflußt …Analysiert wird die wirtschaftliche Lage in den fünf GUS-Republiken in Mittelasien - Kasachstan, Usbekistan, Kirgistan …, Turkmenistan und Tadschikistan. Diese Staaten sind in hohem Maße von der Rohstoffproduktion abhängig, leisten einen bedeutenden …
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Die fünf zentralasiatischen Länder, Kasachstan, Usbekistan, Kirgistan, Turkmenistan und Tadschikistan, bilden ein Areal … Rohstoffen konzentriert sich auf Kasachstan, Usbekistan und Turkmenistan. Seit 1991 hat sich die wirtschaftliche Lage in der … Region erheblich verschlechtert. Nach ersten Erfolgen bei der Preisstabilisierung im Jahre 1994 konnten vor allem Kasachstan …
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Der Bericht befasst sich mit der Wirtschaftslage und den Reformprozessen nach den Anschlägen vom 11. September in den Ländern Zentralasiens. Es wird dargestellt, welchen Stand die wirtschaftliche Entwicklung erreicht hat und welche Probleme in der zentralasiatischen Region bislang ungelöst...
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Describes the development of labour market institutions and policies in eight Commonwealth of Independent CIS countries (CIS) during the transition period. Shows that in many CIS counties public employment services lost resources, staff and authority, crippling their capacity to replace the lost...
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