Showing 1 - 4 of 4
The Thanksgiving–Christmas holiday period is a major sales period for US retailers. Due to higher store traffic, tasks, such as restocking shelves, handling customers' questions and inquiries, running cash registers, cleaning and bagging, become more urgent during holidays. As a result, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140586
Analyses of a large retail scanner price data set reveal a new and surprising regularity – small price increases occur more frequently than small price decreases for price changes of up to 10¢. That is, we find asymmetric price adjustment “in the small.” Furthermore, it turns out that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140646
Die Europa-Universität Viadrina, Frankfurt (Oder), hat zusammen mit dem DIW Berlin und dem Institut für Wirtschaftswissenschaften der Polnischen Akademie der Wissenschaft, Warschau, untersucht, wie die Unternehmen in Polen und in Ostdeutschland die Bedingungen an ihrem Standort bewerten und ob...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601787
Mit Patentdaten der weltweit forschungsstärksten Unternehmen lassen sich Informationen über die regionale und technologische Verteilung ihrer Forschungsaktivitäten generieren. Daraus ergeben sich Anhaltspunkte zu den Motiven der Internationalisierung. Unternehmen betreiben Forschung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012606128