Showing 1 - 8 of 8
As a main dimension of intercultural communication competence, intercultural sensitivity has increasingly gained attention in research in different disciplines. In the United States, Chen and Starosta have developed an instrument, comprising 5 factors with 24 items, for measuring intercultural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646692
Mit der fortschreitenden Internationlisierung der Wirtschaft steigt der Bedarf der Unternehmen an interkulturell kompetenten Managern u.a. im Markteing. Jedoch tragen bisher weder die auslandsorientierte Personalentwicklung internationaler deutscher Unternehmen noch die empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646710
Mit der fortschreitenden Internationlisierung der Wirtschaft steigt der Bedarf der Unternehmen an interkulturell kompetenten Managern u.a. im Markteing. Jedoch tragen bisher weder die auslandsorientierte Personalentwicklung internationaler deutscher Unternehmen noch die empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307749
As a main dimension of intercultural communication competence, intercultural sensitivity has increasingly gained attention in research in different disciplines. In the United States, Chen and Starosta have developed an instrument, comprising 5 factors with 24 items, for measuring intercultural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307818
As a main dimension of intercultural communication competence,intercultural sensitivity has increasingly gained attention in research indifferent disciplines. In the United States, Chen and Starosta havedeveloped an instrument, comprising 5 factors with 24 items, formeasuring intercultural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869885
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002132182
As a main dimension of intercultural communication competence, intercultural sensitivity has increasingly gained attention in research in different disciplines. In the United States, Chen and Starosta have developed an instrument, comprising 5 factors with 24 items, for measuring intercultural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009413766
Mit der fortschreitenden Internationlisierung der Wirtschaft steigt der Bedarf der Unternehmen an interkulturell kompetenten Managern u.a. im Markteing. Jedoch tragen bisher weder die auslandsorientierte Personalentwicklung internationaler deutscher Unternehmen noch die empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009419486