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COVID-19 führt seit zwei Jahren weltweit zu schweren Erkrankungen, Todesfällen und drastischen Gegenmaßnahmen. Mit sehr schnell entwickelten Impfstoffen haben sich viele Menschen in Deutschland impfen lassen. Zur weiteren Erhöhung der Impfquote wird über eine zuvor ausgeschlossene...
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Es wird ein liberaler Ansatz zum Umgang mit der aktuellen Corona-Pandemie vorgestellt, der mehr auf individuellen Entscheidungen und Eigenverantwortung setzt als auf staatliche Vorgaben und Zwang, die weder besonders effektiv noch effizient sind. Die Anwendung dieses Ansatzes wird für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012427355
We examine the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness-to-pay (WTP), we determine what influences the WTP...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402529
In diesem Beitrag werden erstens positive Zahlungsbereitschaften für sportliche Erfolge der deutschen Mannschaft bei den Olympischen Winterspielen 2014 in Sotschi untersucht und zweitens die positive oder auch negative Zahlungsbereitschaft für die Austragung Olympischer Spiele in Deutschland....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011478520
We examine the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness-to-pay (WTP), we determine what influences the WTP...
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This empirical study investigates whether and how much individuals are willing to pay for hosting Olympic Games in Germany. Moreover, it is examined for the first time what individuals are willing to accept to host Olympic Games in their own country if they do not like that. Furthermore, this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011566868
We examine the value of sporting success to the German population at two major sport events in 2012, the European Championships in football and the London Olympic Games. Using the contingent valuation method (CVM), this study is the first to compare the value of sporting success between two...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010213078
We examine the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness-to-pay (WTP), we determine what influences the WTP...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012969877
We examine the value of sporting success to the German population at two major sport events in 2012, the European Championships in football and the London Olympic Games. Using the contingent valuation method (CVM), this study is the first to compare the value of sporting success between two...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012972354
This study examines the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness to pay (WTP), this study determines what...
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