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Ziel dieser Studie ist es, für die 28 EU-Staaten sowie die Schweiz, Norwegen, Republik Mazedonien, Türkei, USA, Kanada und Japan effektive Steuersätze zu ermitteln. Dabei stützt sich die Berechnung der inländischen und grenzüberschreitenden marginalen und durchschnittlichen...
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Ziel dieser Studie ist es, für die 28 EU-Staaten sowie die Schweiz, Norwegen, Republik Mazedonien, Türkei, USA, Kanada und Japan effektive Steuersätze zu ermitteln. Dabei stützt sich die Berechnung der inländischen und grenzüberschreitenden marginalen und durchschnittlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012237155
Ziel dieser Studie ist es, für die 27 EU-Staaten sowie das Vereinigte Königreich, die Schweiz, Norwegen, Republik Mazedonien, Türkei, USA, Kanada und Japan effektive Steuersätze zu ermitteln. Dabei stützt sich die Berechnung der inländischen und grenzüberschreitenden marginalen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012435406
As part of its action plan against base erosion and profit shifting (BEPS), the OECD (2015) has proposed six indicators to measure profit shifting activity. These indicators add to past and ongoing efforts in academic tax research to empirically identify the scale and tax sensitivity of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012421954
[Main objectives] Corporate income tax systems usually discriminate between the different sources of finance: They favour debt over equity financing since interest costs are deductible for tax purposes whereas there is no equivalent relief for equity-financed investments. This unequal treatment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011564729
As part of its action plan against base erosion and profit shifting(BEPS), the OECD (2015) has proposed six indicators to measure profit shifting activity. These indicators add to past and ongoing efforts in academic tax research to empirically identify the scale and tax sensitivity of...
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