//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~person:"Fairlie, Robert W."
~person:"Kleinaltenkamp, Michael"
~person:"Kühl, Rainer W."
~person:"Spiller, Achim"
~type_genre:"Aufsatz im Buch"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
From marketing to crisis manag...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 5 applied filters
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Deutschland
15
Germany
15
Ernährungsindustrie
14
Food industry
14
Marketing
13
Marketing management
9
Marketingmanagement
9
Theorie
9
Theory
9
Lieferantenmanagement
5
Supplier relationship management
5
Agriculture
4
Competitive strategy
4
Food
4
Landwirtschaft
4
Lebensmittel
4
Signalling
4
Standardisierung
4
Standardization
4
Wettbewerbsstrategie
4
B-to-B-Marketing
3
Beziehungsmarketing
3
Business-to-business marketing
3
Consumer behaviour
3
Konsumentenverhalten
3
Quality management
3
Qualitätsmanagement
3
Region
3
Relationship marketing
3
Asymmetric information
2
Asymmetrische Information
2
Brand management
2
Environmental management
2
Erfolgsfaktor
2
Fleischwirtschaft
2
Food safety
2
Functional food
2
Funktionelle Lebensmittel
2
Innovation
2
Innovation management
2
more ...
less ...
Online availability
All
Undetermined
1
Type of publication
All
Article
35
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch
Working Paper
54
Arbeitspapier
42
Graue Literatur
42
Non-commercial literature
42
Book section
35
Article in journal
25
Aufsatz in Zeitschrift
25
Lehrbuch
17
Aufsatzsammlung
12
Collection of articles of several authors
12
Sammelwerk
12
Textbook
10
Konferenzschrift
7
Conference proceedings
3
Festschrift
3
Handbook
2
Handbuch
2
Hochschulschrift
2
Bibliografie
1
Congress Report
1
Dissertation u.a. Prüfungsschriften
1
Systematic review
1
research-article
1
Übersichtsarbeit
1
more ...
less ...
Language
All
German
25
English
10
Author
All
Fairlie, Robert W.
Kleinaltenkamp, Michael
Kühl, Rainer W.
Spiller, Achim
Meffert, Heribert
30
Bruhn, Manfred
26
Homburg, Christian
20
Esch, Franz-Rudolf
17
Ratten, Vanessa
17
Kirchgeorg, Manfred
15
Adeola, Ogechi
13
Wiedmann, Klaus-Peter
13
Zanger, Cornelia
13
Coombs, W. Timothy
12
Kotler, Philip
12
Schiefer, Gerhard W.
12
Theuvsen, Ludwig
12
Ahlert, Dieter
10
Bauer, Hans H.
10
Belz, Christian
10
Cirella, Giuseppe T.
10
Freiling, Jörg
10
Fritz, Melanie
10
Berndt, Ralph
9
Diller, Hermann
9
Köhler, Richard
9
Mogaji, Emmanuel
9
Alvarez-Risco, Aldo
8
Fischer, Christian
8
Foroudi, Pantea
8
Hanf, Jon
8
Hinson, Robert
8
Jin, Yan
8
Marinov, Marin A.
8
Pepels, Werner
8
Trommsdorff, Volker
8
Baumgarth, Carsten
7
Carpenter, Gregory S.
7
Carruth, Reba Anne
7
Cova, Bernard
7
De las Mercedes Anderson-Seminario, María
7
more ...
less ...
Published in...
All
OSSENA - das Unternehmen nachhaltige Ernährungskultur
2
Quality management in food chains : [EAAE Seminar on Quality Management and Quality Assurance in Food Chains held at the Georg-August-University of Goettingen in 2005]
2
Advances in services marketing
1
Agrarstrukturentwicklungen und Agrarpolitik : vom 4. bis 7. Oktober 1995 in Berlin
1
Agrarwirtschaft in der Informationsgesellschaft : 39. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V. vom 30. September bis 2. Oktober 1998 in Bonn
1
Business-to-business marketing management : strategies, cases and solutions
1
Commodity Marketing : Grundlagen, Besonderheiten, Erfahrungen
1
Der deutsche Maschinenbau in den neunziger Jahren : Kontinuität und Wandel einer Branche
1
Die Ernährungswirtschaft im Scheinwerferlicht der Öffentlichkeit
1
Dokumentation / Marketing-Trendshop '96
1
Enterprise-Integration : auf dem Weg zum kollaborativen Unternehmen
1
Informationen, Macht und Moral : Anmerkungen aus theoretischer und praktischer Perspektive
1
Innovation and system dynamics in food networks 2007 : Proceedings of the 1st International European Forum on Innovation and System Dynamics in Food Networks, organized by International Center for Food Chain and Network Research, University of Bonn, Germany ; officially endorsed by the European Association of Agricultural Economists (EAAE) as 1st Forum, february 15-17, 2007, Innsbruck-Igls, Austria
1
Innovation zwischen Ökonomie und Ökologie
1
International marketing and trade of quality food products
1
Internationalisierung von Vertrieb und Handel
1
Marketing in kleinen und mittleren Unternehmen
1
Marketing und Innovation in disruptiven Zeiten
1
Marktdurchdringung durch Markenpolitik : die Ausbreitung der Marke in neue Bereiche ; [Markendialog Februar 2000]
1
Neue Konzepte der Ökonomik : Unternehmen zwischen Nachhaltigkeit, Kultur und Ethik ; Festschrift für Reinhard Pfriem zum 60. Geburtstag
1
Neuere Theorien und Methoden in den Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus : 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 17. bis 19. September 2014
1
Perspektiven der europäischen Agrar- und Ernährungswirtschaft nach der Osterweiterung der Europäischen Union : 42. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V. vom 30. September bis 02. Oktober 2002
1
Perspektiven in der Landnutzung : Regionen, Landschaften, Betriebe ; Entscheidungsträger und Instrumente. 43. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues (GEWISOLA) 2003 in Hohenheim
1
Quality management and process improvement for competitive advantage in agriculture and food ; 1
1
System dynamics and innovation in food networks 2008 : Proceedings of the 2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, organized by International Center for Food Chain and Network Research, University of Bonn, Germany ; officially endorsed by the European Association of Agricultural Economists (EAAE) as 110th EAAE-Seminar, february 18-22, 2008, Innsbruck-Igls, Austria
1
Technologiemanagement und Technologien für das Management : 55. Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e. V. an der Universität Stuttgart 1993
1
Trust and risk in business networks : proceedings of the 99th seminar of the European Association of Agricultural Economists (EAAE), February 8-10, 2006, Bonn, Germany
1
Umwelt- und Produktqualität im Agrarbereich : 44. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 27. bis 29. September 2004 in Berlin
1
Unternehmerische Landwirtschaft zwischen Marktanforderungen und gesellschaftlichen Erwartungen : 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 28. bis 30. September
1
Vertical relationships and coordination in the food system : with 94 tables ; [papers presented at the Conference "Vertical Relationships and Coordination in the Food System" held in Piacenza, Italy, on June 12-13, 1997]
1
Zielgruppen im Konsumentenmarketing : Segmentierungsansätze - Trends - Umsetzung
1
Zukunftsstandort Deutschland : Strategien für die Landwirtschaft ; DLG-Wintertagung 10.-12. Januar 2006 in Berlin
1
Zur Wettbewerbsfähigkeit der deutschen Agrarwirtschaft : politische, institutionelle und betriebliche Herausforderungen
1
more ...
less ...
Source
All
ECONIS (ZBW)
35
Showing
1
-
10
of
35
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Das EU-System zum Schutz geographischer Herkunftsangaben und Ursprungsbezeichnungen : eine vergleichende Studie zur Effektivität des Instruments zur Förderung des ländlichen Raums...
Spiller, Achim
;
Voss, Julian
;
Deimel, Mark
- In:
Zur Wettbewerbsfähigkeit der deutschen Agrarwirtschaft …
,
(pp. 187-232)
.
2007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003545961
Saved in:
2
Dynamic capabilities in the food industry? : on the applicability of the evolutionary orientated resource based view of firm
Voigt, Tim
;
Kühl, Rainer W.
- In:
Innovation and system dynamics in food networks 2007 : …
,
(pp. 211-222)
.
2007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003713212
Saved in:
3
Strategische Spielräume in der deutschen Ernährungsindustrie : zur Überwindung rigider Branchenkulturen
Spiller, Achim
- In:
Neue Konzepte der Ökonomik : Unternehmen zwischen …
,
(pp. 349-367)
.
2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003839447
Saved in:
4
Competencies of reconfiguration in product development : the case of convenience food
Voigt, Tim
;
Kühl, Rainer W.
- In:
System dynamics and innovation in food networks 2008 : …
,
(pp. 507-517)
.
2008
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003906031
Saved in:
5
Zukunftsfaktor gesellschaftliche Akzeptanz : Kommunikation mit der Öffentlichkeit - mehr als Krisen-PR
Böhm, Justus
;
Albersmeier, Friederike
;
Spiller, Achim
; …
- In:
Die Ernährungswirtschaft im Scheinwerferlicht der …
,
(pp. 5-16)
.
2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003934515
Saved in:
6
Food quality signals and customer confusion : is there a relevance for the
marketing
of food products?
Kühl, Rainer W.
;
Schulz, Wiebke
- In:
Quality management in food chains : [EAAE Seminar on …
,
(pp. 221-230)
.
2007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003711393
Saved in:
7
Zwischen Markt und Moral : wie wird die deutsche Land- und Ernährungswirtschaft in der Gesellschaft wahrgenommen?
Kayser, Maike
;
Böhm, Justus
;
Spiller, Achim
- In:
Unternehmerische Landwirtschaft zwischen …
,
(pp. 329-341)
.
2012
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009625840
Saved in:
8
Zur Ausgestaltung von Qualitätssicherungssystemen in der Lebensmittelwirtschaft : eine ökonomische Analyse
Spiller, Achim
;
Jahn, Gabriele
;
Schramm, Matthias
- In:
Perspektiven in der Landnutzung : Regionen, …
,
(pp. 159-167)
.
2003
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002467899
Saved in:
9
Erfolgschancen mittelständischer Hersteller als Handelsmarkenspezialisten: eine institutionenökonomische Analyse
Spiller, Achim
- In:
Marketing in kleinen und mittleren Unternehmen
,
(pp. 391-411)
.
2000
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001510162
Saved in:
10
Private und öffentliche Qualitätsstandards und die Bedeutung von Information
Kühl, Rainer W.
- In:
Agrarwirtschaft in der Informationsgesellschaft : 39. …
,
(pp. 85-92)
.
1999
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001435350
Saved in:
1
2
3
4
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->