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In der wettbewerbsbehördlichen Fallpraxis gewinnt die Bestimmung von Nachfragemacht zunehmend an Bedeutung. Bei Fusionsvorhaben im Einzelhandel kann Nachfragemacht ein Hauptgrund für eine Untersagung bzw. für Auflagen sein. In diesem Beitrag wird die aktuelle Diskussion zur Bestimmung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010221366
This paper analyses the extent of inter-format retail competition between supermarkets, discounters and drugstores in Germany, using data from the German market for diapers. We estimate a random coefficient logit model at the individual household level. Based on consumer substitution patterns,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010227408
Der vorliegende Beitrag befasst sich mit aktuellen Wettbewerbsproblemen im deutschen Lebensmitteleinzelhandel. Im Mittelpunkt der Analyse stehen der zunehmende Konzentrationsprozess und seine Determinanten. Darauf aufbauend diskutieren wir Aspekte der Marktabgrenzung insbesondere im Hinblick auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010210425
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009412602
We examine how different pass-through rates, from input- to final consumer prices, and different vertical contracts affect upstream market definition. Our theory model predicts that, under reasonable conditions, higher pass-through rates lead to definitions of larger upstream markets. Data from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013314949