Showing 1 - 10 of 50
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011508041
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003905918
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008651647
Der Bericht fasst die Aktivitäten des Projektteams während der dreijährigen Laufzeit von 2007 bis 2009 des Projekts WeLL („Berufliche Weiterbildung als Bestandteil Lebenslangen Lernens“) zusammen. Insbesondere werden die im Rahmen des Projekts erhobenen Daten und deren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009232219
Die Gesellschaft Deutschlands befindet sich nicht zuletzt aufgrund des technologischen Wandels, einer stetig zunehmenden Internationalisierung und demographischer Veränderungen bereits seit den siebziger Jahren auf dem Weg in eine wissensbasierte Dienstleistungsgesellschaft. Zu diesem Wandel,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009297717
Die Gesellschaft Deutschlands befindet sich nicht zuletzt aufgrund des technologischen Wandels, einer stetig zunehmenden Internationalisierung und demographischer Veränderungen bereits seit den siebziger Jahren auf dem Weg in eine wissensbasierte Dienstleistungsgesellschaft. Zu diesem Wandel,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003740610
This paper explains the main features of an innovative linked employer-employee data set with a particular focus on continuous training in Germany, called WeLL. The data set comprises establishment data that can be linked to longitudinal information on the associated employees. The employer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003761803
Der Beitrag beschäftigt sich mit Selektivität beim Zugang in Maßnahmen beruflicher Weiterbildung. Im Rahmen der "Initiative zur Flankierung des Strukturwandels" (IFlaS) fördert die Bundesagentur für Arbeit (BA) Weiterbildungsmaßnahmen für gering qualifizierte Arbeitslose. Damit soll den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009613775
This paper explains the main features of an innovative linked employer-employee data set with a particular focus on continuous training in Germany, called WeLL. The data set comprises establishment data that can be linked to longitudinal information on the associated employees. The employer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012720273
The majority of empirical papers in the literature on school quality finds no or only small effects of class size and other school quality measures on students' outcomes. This paper analyses the effect of achievement heterogeneity and therefore the effect of the composition rather than the pure...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261008