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Wir analysieren die räumliche Verteilung verschiedener Kategorien kreativer Personen in Deutschland. Allgemein ist der Anteil der Kreativen in den Städten höher als auf dem Land. Ein etwas abweichendes Standortverhalten zeigen die freiberuflichen Künstler, für die auch in einigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298520
This paper investigates the geography and the effect of people in creative oc-cupation in Germany. The population share of the Creative Class as well as of bohemians and artists is relatively high in larger cities, but smaller places and rural regions may also have a considerable proportion of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263781
We analyze the regional distribution and the effect of people in creative occupations based on data for more than 450 regions in eight European countries. The geographic distribution of the creative class is highly uneven. The creative class is not attracted to highly urbanized regions per se,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263818
We investigate the relationship between cultural creativity and entrepreneurship in two respects: first, cultural and personal creativity as a characteristic of self-employed individuals; second, selfemployment in professions that can be classified as belonging to the 'Creative Class' as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010267115
Wir analysieren die räumliche Verteilung verschiedener Kategorien kreativer Personen inDeutschland. Allgemein ist der Anteil der Kreativen in den Städten höher als auf dem Land.Ein etwas abweichendes Standortverhalten zeigen die freiberuflichen Künstler, für die auch ineinigen ländlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864115
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003893967
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003427799
Wir analysieren die räumliche Verteilung verschiedener Kategorien kreativer Personen in Deutschland. Allgemein ist der Anteil der Kreativen in den Städten höher als auf dem Land. Ein etwas abweichendes Standortverhalten zeigen die freiberuflichen Künstler, für die auch in einigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003376208
We investigate the relationship between cultural creativity and entrepreneurship in two respects: first, cultural and personal creativity as a characteristic of self-employed individuals; second, selfemployment in professions that can be classified as belonging to the "Creative Class" as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003931342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003546184