Showing 1 - 10 of 26
Die unternehmenspolitische Bedeutung des Marketing ist seit langem umstritten. Diese Untersuchung belegt empirisch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870044
Erfolgsfaktorenforschung dargestellt. Vor diesem Hintergrund gilt dann das Hauptinteresse den Erfolgsfaktoren im Marketing. Es zeigt sich, dass … erfolgreiche Unternehmen über ein ausgeprägtes marktorientiertes Selbstverständnis verfügen und zahlreiche Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870036
Ergenisse der neuen PIMS-Forschung belegen, dass zumindest für Unternehmen im nordamerikanischen Raum die Produktqualität im Zusammenwirken mit dem Marktanteil zu den Schlüsselfaktoren des Unternehmenserfolgs zählt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870038
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009413204
We use an innovative survey tool to collect management practice data from over 4,000 medium sized manufacturing firms … owners, this difference is not statistically significant. Looking at management practices in detail we find that Private … Equity-owned firms have strong people management practices (hiring, firing, pay and promotions) but even stronger operations …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003896395
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003935816
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008659709
Die unternehmenspolitische Bedeutung des Marketing ist seit langem umstritten. Diese Untersuchung belegt empirisch, daß …The importance of the markteting concept for management is the subject of a long-standing controversy. This empirical … study shows, that together with other orientations of management the market orientation contributes substantially to the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009412498
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010357243
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010360546