Showing 1 - 10 of 32
Digitisation processes have – often through disruptive innovations – injected additional competition in many markets, be it online retailing, new transport platforms, electronic banking and brokerage, online travel agencies or new media formats. At the same time, a number of companies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012037495
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012134032
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010419076
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009672707
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009406234
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003606821
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011508121
Der vorliegende Beitrag diskutiert die Schnittstelle zwischen Recht und Ökonomik in der Wettbewerbspolitik. Aus einer ökonomischen Perspektive werden Ansätze zu einer institutionenökonomischen Analyse der Kartellrechtsdurchsetzung betrachtet. Im Rahmen einer positiven Institutionenökonomik...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012035986
Der vorliegende Beitrag diskutiert die Schnittstelle zwischen Recht und Ökonomik in der Wettbewerbspolitik. Aus einer ökonomischen Perspektive werden Ansätze zu einer institutionenökonomischen Analyse der Kartellrechtsdurchsetzung betrachtet. Im Rahmen einer positiven Institutionenökonomik...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012062562
Given various recent antitrust investigations on the retail sector, we deal with uncovering demand systems substitution patterns for a particular market (diapers) to investigate the inter-format competition (supermarkets vs. discounters vs. drugstores). Using the uncovered demand system we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010434293