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In der wettbewerbsbehördlichen Fallpraxis gewinnt die Bestimmung von Nachfragemacht zunehmend an Bedeutung. Bei Fusionsvorhaben im Einzelhandel kann Nachfragemacht ein Hauptgrund für eine Untersagung bzw. für Auflagen sein. In diesem Beitrag wird die aktuelle Diskussion zur Bestimmung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010221366
This papers analyses how horizontal mergers affect innovation activities of the merged entity and its non-merging competitors. We develop an oligopoly model with heterogeneous firms to derive empirically testable implications. Our model predicts that a merger is more likely to be profitable in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010341067
This papers analyses how horizontal mergers affect innovation activities of the merged entity and its non-merging competitors. We develop an oligopoly model with heterogeneous firms to derive empirically testable implications. Our model predicts that a merger is more likely to be profitable in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011448793
The question how mergers affect innovation has gained prominence in a number of recent merger cases. Accounting for the likely effects of mergers on innovation is difficult for a number of reasons though. First of all, the relationship between market concentration and innovation is far from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011722144
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320575
In this paper, we summarize the economic literature on non-price effects of mergers and acquisitions (M&As). Specifically, we discuss the effects of M&As on innovation, product variety, and sustainability. Although the relationship is theoretically ambiguous, the vast majority of ex-post...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014310467
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001393141
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001226648
Die deutsche Telekommunikationspolitik hat in den letzten 15 Jahren vor allem durch angebotsseitige De- und Re-Regulierung viel erreicht: Drastisch sinkende Preise, zusätzliche Auswahl für Verbraucher, abnehmende Marktkonzentrationen, innovative Dienste und neue Netze kennzeichnen heute die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009781411
Abstract: Die deutsche Telekommunikationspolitik hat in den letzten 15 Jahren vor allem durch angebotsseitige De- und Re-Regulierung viel erreicht: Drastisch sinkende Preise, zusätzliche Auswahl für Verbraucher, abnehmende Marktkonzentrationen, innovative Dienste und neue Netze kennzeichnen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015157