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Abstract: Die Autoren analysieren den Ordnungsrahmen für den deutschen Apothekenmarkt und die dortigen Konkurrenzbeziehungen. Diese zeichnen sich durch signifikante Wettbewerbsdefizite aus. Ausgehend von dieser Diagnose wird als Therapie das Modell einer Apothekentaxe vorgeschlagen, bei dem die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015178
Given various recent antitrust investigations on the retail sector, we deal with uncovering demand systems substitution patterns for a particular market (diapers) to investigate the inter-format competition (supermarkets vs. discounters vs. drugstores). Using the uncovered demand system we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010434293
This paper analyses the extent of inter-format retail competition between supermarkets, discounters and drugstores in Germany, using data from the German market for diapers. We estimate a random coefficient logit model at the individual household level. Based on consumer substitution patterns,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010227408
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009412727
Der vorliegende Beitrag analysiert den Ordnungsrahmen für den deutschen Apothekenmarkt und die dortigen Konkurrenzbeziehungen, welche durch signifikante Wettbewerbsdefizite gekennzeichnet sind. Ausgehend von unserer Diagnose und den Befunden werden die Vor- und Nachteile von zwei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009216325
This paper studies competition in the German market for mobile telecommunications, motivated by recent suggestions that T-Mobile and Vodafone possess a position of collective dominance. Allegedly, their position of joint dominance is secured through a combination of first-mover advantages and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008694106
Wettbewerb und limitieren die Nutzung des Preises als wichtigster Wettbewerbsparameter. Eine effektive kurzfristige Absenkung der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010567080
In diesem Beitrag werden die potenziellen Vorteile beleuchtet, die sich durch die Digitalisierung auf den Märkten für urbane Mobilität Verbrauchern und neuen Anbietern bei einer adäquaten Regulierung eröffnen. Zunächst führt der Markteintritt neuer Mobilitätsanbieter ganz grundsätzlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011319092
This paper analyzes how competition works in mobile telecommuncations markets and, bases on this analysis, we discuss whether regulatory intervention in mobile telephone markets is justified from an economic perspective. Starting point of our analysis is the observation that an evaluation of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263392
This paper examines the consequences of introducing mobile number portability (MNP). As MNP allows consumers to keep their telephone number when switching providers, it reduces consumers' switching costs. However, MNP may also cause consumer ignorance if telephone numbers no longer identify...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263405