Showing 1 - 10 of 36
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003779061
well as for readership. We compare three modes of competition: i) competition in the advertising and the reader market, ii …) semi-collusion over advertising (with competition in the reader market), and iii) (full) collusion in both the advertising … and the reader market. We find that semi-collusion leads to less advertising (but higher advertising prices) and lower …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008736212
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009261173
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012416636
Frontmatter -- Inhalt -- Die Ökonomik von Sport, Entertainment und Medien – ein Thema für das Forschungsseminar Radein? -- Teil I: Sportmärkte -- Zur Vergabe der Medienrechte in der Fußball-Bundesliga -- Ökonomische Fragen der Talentförderung im Fußball: Theorie, Praxis und empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012653439
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565292
Abstract: Die Autoren analysieren den Ordnungsrahmen für den deutschen Apothekenmarkt und die dortigen Konkurrenzbeziehungen. Diese zeichnen sich durch signifikante Wettbewerbsdefizite aus. Ausgehend von dieser Diagnose wird als Therapie das Modell einer Apothekentaxe vorgeschlagen, bei dem die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015178
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009579010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009412727
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014462101