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relation between both actor groups is to be characterized as a fundamental conflict. In contrast to that view, this article …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011757293
The public discourse on the acceptability of genetically modified organisms (GMOs) is not only controversial, but also …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011743301
The public discourse on the acceptability of genetically modified organisms (GMOs) is not only controversial, but also …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011763298
relation between both actor groups is to be characterized as a fundamental conflict. In contrast to that view, this article …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733873
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collective credibility of NGO advocacy requires focusing on the level of governance of NGO accountability. Based on a fundamental … conceptual distinction between a private-goods dimension and a public-goods dimension of NGO accountability, we can show that … semantic confusion can complicate functional solutions to establish collective NGO credibility and public trust. We illustrate …
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gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen einen systematischen Stellenwert beimisst. Der hierfür erforderliche Dialog zwischen BWL …
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Dieser Beitrag bestimmt den systematischen Ort der Zivilgesellschaft aus der Perspektive einer ökonomischen Theorie der Moral: Zivilgesellschaftliche Organisationen können als "Corporate Citizens" durch genuine Eigenbeiträge an einer gesellschaftlichen Zusammenarbeit zum wechselseitigen...
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recent discourse about the appropriate analytical foundations of business ethics. …
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Der Artikel entwickelt in Auseinandersetzung mit Alfred Krupps Wohlfahrtsprogramm aus dem 19. Jahrhundert einen ordonomischen Beitrag, wie Unternehmen 'Moral als Produktionsfaktor' einsetzen können. Die These dieses Beitrags lautet, dass "Corporate Social Responsibility" als strategisches...
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